Wat vinden jullie van Aalburg FM?

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderators: admin6, admin5

Wat vinden jullie van Aalburg FM?

Berichtdoor Frans1 » 13 maart 2006 12:00

Sinds eind 2005 is er een nieuwe lokale omroep voor de gemeente Aalburg... Er is gekozen voor een lokale naam en dat is "Aalburg FM" geworden.
Eerder waren Hawaii Hit FM en Altena FM de lokale radiozenders van de gemeente Aalburg.
Er wordt veel geluisterd naar Aalburg FM, mede omdat ze in de wijde omtrek goed te ontvangen zijn: Waalwijk/ Den Bosch enz.
Het station heeft overdag voice-tracks en draait veel Nederlandstalige muziek. De presentatie is vooral in handen van ex-radiopiraten en het niveau ligt dan ook wel wat onder het gemiddelde presenteren.
Ook de studio (lees: Garage) is niet groot, maar van alle gemakken voorzien!
Maar dat maakt schijnbaar niets uit, gezien het succes van deze radiozender... Ik persoonlijk vind het een leuk station om naar te luisteren, lekker lokaal!
Ga zo door Aalburg FM!

Wat is jullie mening over Aalburg FM en de weg die ze zijn ingeslagen met het Nederlandstalige lied? En hoe zien jullie de toekomst?
Frans1

Berichtdoor genesisfm » 18 apr 2006 11:26

Ik hoor veel positieve verhalen over aalburg fm.
Kortom ik denk dat ze aan een grote behoefte voldoen!
Het radio virus opgelopen in 1987 sindsdien ongeneeslijk verklaard.
genesisfm

Berichtdoor WiLLeMB » 06 jun 2006 17:21

Ik ben er zelf sinds kort werkzaam, ik heb nog nooit bij een radio zender zoveel reaktie's mogen ontvangen.
WiLLeMB

Re:

Berichtdoor DX'r » 10 aug 2012 20:39

Zo die zitten lekker aan de band de laatste tijd.
In Utrecht noord nog met rds pal naast Roulette
:sad:
DX'r

Re: Wat vinden jullie van Aalburg FM?

Berichtdoor Frans1 » 10 aug 2012 23:56

Het is al jaren bekend dat de 'piraten' achter Aalburgfm het vermogen niet serieus nemen... je kan mij niet wijsmaken dat met 40 watt ERP dit bereik gerealiseerd kan worden!
Frans1

Berichtdoor radiogolfje » 11 aug 2012 07:50

Ik ben een keer op de zenderlocatie geweest, en er staat (stond) niet meer dan een 30 Watt RVR Blues te draaien.
Volgens mij wordt het een goed blackberry jaar.
Zijn ze lekker sappig en eet je ze zo weg.
radiogolfje

Berichtdoor Debaser » 11 aug 2012 10:22

Nou ja. 30 watt zendervermogen op 2 yagi's die op 45 meter effectieve hoogte hangen. Dat wil wel. Zeker als er wat condities zijn.
Be a debaser!
Debaser

Berichtdoor Zwarte IJsbeer » 11 aug 2012 10:31

Er zijn ook wel omroepen die wat sjoemelen met het vermogen. Als ze dan controle krijgen doen ze net alsof ze gek zijn. Hebben ze geen idee hoe dat kan.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht
Zwarte IJsbeer

Berichtdoor DX'r » 11 aug 2012 10:52

radiogolfje schreef:Ik ben een keer op de zenderlocatie geweest, en er staat (stond) niet meer dan een 30 Watt RVR Blues te draaien.

Ja en achter die 30Watt RVR stond ooit een 500W eindtrap en die lijkt weer aan te staan.
En gistermiddag waren er totaal geen condities dus leg maar eens uit dat de zender voor Heusden en Altena nog in Utrecht met RDS door kan komen -smok
DX'r

Berichtdoor R.J. Mulder » 11 aug 2012 12:14

Wat zal het zijn kwa afstand? Tussen de 35 en 40 km? Kan makkelijk met die antennes op die hoogte.
Zuiderzee FM / Noordkop Radio http://www.rtvnoordkop.nl
R.J. Mulder

Berichtdoor PhantomFM » 13 sep 2012 20:03

Ik ben enig sinds gekleurd in deze, ik help de mensen achter AalburgFM wel eens met de techniek maar......

AalburgFM is nou een van de weinige omroepen die wat doen als er iets in de gemeente te beleven valt.
Er zijn vele lokale omroepen die subsidie vangen en verder in de gemeente hun gezicht niet laten zien.
Laatste wat ik vernomen heb (kan inmiddels achterhaald zijn) draait AalburgFM volledig zonder subsidie en ze doen het hartstikke goed als ik de reacties mag geloven.

Hier kunnen lokale omroepen een voorbeeld aan nemen !
------------------------------------------------------------------
Beter 1Watt op de antenne, dan 100W in de dummy !!
PhantomFM

Berichtdoor Frans1 » 14 sep 2012 08:23

Hier ben ik het totaal niet mee eens... allereerst ontvangt aalburgfm structureel subsidie van de gemeente wijk en aalburg. aalburgfm richt zich heel sterk op ALLE activiteiten die juist niet in hun eigen gemeente gebeuren!!! Zo vinden ze waalwijk en werkendam veel interessanter dan hun eigen gemeente.

aalburgfm maakt maar één nieuwsprogramma in de week en hierin volgen zij vooral motor en autosport. tottaal niet interessant voor alle inwoners van wijk en aalburg dus. verder verwacht ik dat er een gezin moet leven van de inkomsten van aalburgfm.. tenminste dat heb ik gehoord. Muziekkwaliteit is verder matig er komen soms platen voorbij met 96 kbps lijkt het wel....
Frans1

Berichtdoor PhantomFM » 14 sep 2012 14:07

Ach ja Frans1 zo heeft iedereen een eigen mening toch ??? er zijn zat omroepen die helemaal niks doen...
PhantomFM

Berichtdoor leen » 15 sep 2012 18:42

Dat Frans1 "anti"Aalburg FM is mag inmiddels wel duidelijk zijn gezien al zijn uitspraken! Daarnaast heeft Frans1 wel de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt is mij ook wel duidelijk.

Aalburg FM maakt wekelijks een heel goed beluister (voetbal) zaterdags sportprogramma, en wekelijks op woensdag een programma waarin alle andere sporten aan de orde komen! Dat niet alles even interesant is ...ach je kan niet iedereen tevreden maken.

En wat een klets zeg "een gezin ervan moet leven" Nee Frans1 jij hoort alleen maar wat je wilt horen.
De muziek (kwaliteit) is inderdaad niet altijd even geweldig, maar 96 kbps dat ligt toch aan je (ge)hoor.

Dat Aalburg FM zich volgens jou zich niet richt op de activiteiten in hun eigen gemeente, daar sla je de plank toch echt helemaal mis. Juist bij alle (bijzondere) evenmenten zie ik de mensen van Aalburg FM lopen en nadrukkelijk aanwezig zijn!
En ja als je door mensen buiten je gemeente wordt gevraagd om een live registratie te maken, wat is daar dan mis mee?

@PhantomFM: inderdaad krijgt Aalburg FM geen subsidie (wel het aantal huishoudens) maar dat is voor een kleine gemeente als Aalburg te weinig om fatsoenlijk rond te komen.
leen

Berichtdoor PhantomFM » 16 sep 2012 08:57

Leen,

Dank voor je reactie, deze 'feiten' had ik niet voorhanden. Zoals gezegd zie ik de mannen heel af en toe.
Neemt niet weg dat, ondanks ik dus geen echte insider ben, in mijn beleving dit een lokale omroep is waar velen een voorbeeld aan kunnen nemen.

Ik zeg: "Aalburg FM de Smaakmakers van de regio :lol: GA ZO DOOR !"

Jeroen.
PhantomFM

Volgende

Keer terug naar Lokale Omroepen