fmpiraat schreef:Driekwart van de 'grotere' in twente/drenthe en omgeving hebben dikke processors. Al dan niet in combinatie met uitstekende randapparatuur. Veelal kunnen deze apparaatjes dus binnen de frequentiezwaai blijven. Helaas sturen ze het MPX signaal vaak iets te hard in de zender zodat deze toch een iets te grote zwaai geeft. Maar dat maakt niets uit dat gebeurt ook bij sommige legale omroepen.
Verder ben ik het met de dubbeld eens dat diehard bijna alle processors heeft ingeregeld. Daarbij moet ik zeggen, ze klinken foutloos maar vaak ook kleurloos. Ik weet het, over smaak valt niet te twisten en het is ook wat de eindgebruiker wil.
Verder ben ik het met de westerse RF'ers eens dat de presentatie zwaar onder de maat is. Laten we het houden op cultuur. Toch begint ook hierin al wel verandering te komen. Er zijn weer creatieve piraten die programma's maken uit het Noorden/Oosten.
ik neem aan dat de processors ingeregeld worden naar de smaak van de eigenaar.
als de eigenaar van kleurloos processen houd, dan zullen ze daarom wel kleur loos klinken.
daarbij vind ik dat de capri radio toch echt een prima sound neer zet, en absoluut niet kleur loos klinkt. (correct me if im wrong

)
maar verder ben ik het met je eens dat er hier in het noorden en voor al twente (orbans) en drenthe (omnia's ) veel dure processoren aan de band komen. het lijkt wel mode te zijn, om een dure processor te hebben, aangezien bij een groot aantal piraten toch nog wel wat aan de sound te wensen over laat. Ze klinken niet slecht, maar echt goed is het ook niet te noemen.
nu is het ook hogere wiskunde om zulke processoren in te regelen, en dat zal veelal over schat worden is mijn beleving.
mvg wouter
ik zeg hoe als ik er over denk, problemen mee? goh vervelend...
www.station-drz.nl station-drz serious radio!
http://176.31.226.73:9776/listen.pls