Videokaart Narrowcasting Software

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Plaats reactie
rodie

Videokaart Narrowcasting Software

Bericht door rodie »

Hallo allen,

Dit onderwerp gaat meer over televisie dan over radio, maar Techniek leek me de beste plek.

ik ben bezig met narrowcasting software voor de televisie kabelkrant.
Echter ben ik nu bij een stap waar ik even niet helemaal mee uitkom.

Ik heb een computer met sowieso DVI, VGA en S-VHS out (4 pins).
Mijn modulator heeft een BNC ingang.
en kabel naar S-VHS -> BNC bestaat niet zomaar.
Ook merk ik dat er geen breedbeeld resolutie wordt ondersteund. (als ik me niet vergis).

Echter zou ik graag het signaal in breedbeeld naar de televisie willen leveren.
Heeft iemand een idee, of tips (betere/andere videokaart?) hoe ik dit het beste zou kunnen aanpakken?
tspronsen

Re: Videokaart Narrowcasting Software

Bericht door tspronsen »

BNC is een connector, geen videobeeld-standaard. Dat je modulator een BNC aansluiting heeft zegt niks over de videobeeld-standaard die het ondersteunt. Voordat je verder gaat zoeken moet je dat wel weten anders heb je misschien een kabel die prima past maar geen beeld oplevert.

Overigens neem ik aan dat je video-kaart een S-Video aansluiting heeft en geen S-VHS. Die laatste is een videoband, geen videobeeld-standaard :D
rodie

Bericht door rodie »

tspronsen schreef:BNC is een connector, geen videobeeld-standaard. Dat je modulator een BNC aansluiting heeft zegt niks over de videobeeld-standaard die het ondersteunt. Voordat je verder gaat zoeken moet je dat wel weten anders heb je misschien een kabel die prima past maar geen beeld oplevert.

Overigens neem ik aan dat je video-kaart een S-Video aansluiting heeft en geen S-VHS. Die laatste is een videoband, geen videobeeld-standaard :D
Ik heb voorheen nooit met televisie gewerkt, vandaar dat ik misschien soms wat rare uitspraken maak of niet helemaal goed verwoord met waar ik naartoe wil.
Ik heb inderdaad een S-VIDEO uitgang op mijn kaart zitten. (4 pins, klopt?)
v.ijl

Bericht door v.ijl »

@ rodie:
Even uittesten met een zelfbouw verloopkabeltje S-video naar composiet video.
http://www.epanorama.net/circuits/svideo2cvideo.html
In plaats van de RCA/cinch/tulp connector een BNC connector monteren!
Veel succes!

mvg
v.ijl
en dan is er koffie......
tspronsen

Bericht door tspronsen »

rodie schreef:Ik heb inderdaad een S-VIDEO uitgang op mijn kaart zitten. (4 pins, klopt?)
S-Video is inderdaad een kleine 4-pins connector.

Hoe en of je S-Video aan kunt sluiten op je modulator hangt af welk ingangsignaal deze verwacht. Als dit composite is dan kun je met een verloopkabel S-Video signaal omzetten. De meeste kabels zullen echter een RCA (tulp) connector hebben en zijn met en eenvoudige RCA-BNC verloopplug aan te sluiten.

Maar het kan ook zijn dat je modulator SDI signaal verwacht. In dat geval heb je niks aan S-Video en weet ik niet of het verstandig is om van DVI te converteren naar SDI (als dat al kan) of dat je beter een grafische kaart met SDI uitgang kunt kopen.
Plaats reactie