Geluidskaart met meerdere digitale uitgangen

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Plaats reactie
rene_m

Geluidskaart met meerdere digitale uitgangen

Bericht door rene_m »

Ik heb deze week een DHD mengtafel gekocht en wil deze gaan gebruiken met mAirList of eventueel ProppFrexx. Op de analoge microfoons en draaitafel na, komt alle audio uit mijn pc; 3 players, een cartwall en nog een kanaal voor overige audio (Skype, Youtube etc). Daarvoor heb ik dus 5 ingangen nodig op de DHD. Ik heb vooral digitale ingangen op de mengtafel genomen omdat ik het niet logisch vind om digitale signalen uit mijn computer eerst om te zetten naar analoog en dan weer met deze digitale tafel te connecten.

Echter, en daar had ik me nog niet echt in verdiept voor ik de tafel kocht, kan ik geen geschikte geluidskaart vinden (intern of extern) die minimaal 5 digitale uitgangen heeft (AES/EBU of Spdif). De enige die ik vind is een RME HDSPe AES kaart van 1000 euro maar dat is overkill en ver boven mijn budget.

Zijn er andere opties? Is er een andere manier van aansluiten of moet ik de digitale DHD ingangskanalen toch maar vervangen voor analoge?

niwreG

Re: Geluidskaart met meerdere digitale uitgangen

Bericht door niwreG »

Hoe ik dat ooit heb opgelost bij een lokale omroep met een zelfde soort probleem:

Alle players digitaal aangesloten en de skype etc analoog aangesloten. met een tweede hands digigram kaart (volgens mij staan er een paar op ebay)

Edit wellicht is het een idee om eens naar aes67 te kijken, dit werkt met ip.

Zal ook allemaal aan de prijs zijn want broadcast (plak er twee nullen achter ;))

Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Welke dhd heb je

rene_m

Bericht door rene_m »

Ik heb de RM3200D, oudje en daarom betaalbaar haha

Ik zal me eens gaan verdiepen in de Digigram en AES67

Aart Rietveld

Bericht door Aart Rietveld »

Als het alleen om uitgangen gaat is de Behringer UCA- serie nog een optie. Ze hebben een spdif-uitgang (coax) en kosten geen lor. Je kunt er meerdere tegelijk via USB in je PC steken. AES67 wordt pas actueel als je mengtafel dit ondersteund en dat zal voor een oude 3200 in opgaan.

rene_m

Bericht door rene_m »

Naar dat soort kastjes was ik inderdaad ook al aan het kijken. Ik vroeg me alleen af of ze elkaar niet in de weg gaan zitten als je 5 van deze zelfde types op 1 computer zou aansluiten, en dan ook nog via een USB-C hub?

AES67 en digigram heb ik inderdaad niets aan, de RM3200 ondersteunt geen ethernet.

Studer

Bericht door Studer »

Als je meer dan 4 kanalen stereo AES wil is de keuze al vlug beperkt. Als RME niet binnen je budget ligt, dan ligt digigram dat zeker niet. Zoek een 2dehands HDSPe AES, die kan je regelmatig voor rond de 400euro op de kop tikken. Of deze van Lynx: https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-e ... ousPage=lr . Ook superkaarten voor AES. Super tevreden over zowel RME, Lynx en digigram. Beter dan 5 bakjes op je pc aansluiten wat om problemen vragen is...

rene_m

Bericht door rene_m »

Studer schreef:
24 mei 2020 18:58
Als je meer dan 4 kanalen stereo AES wil is de keuze al vlug beperkt. Als RME niet binnen je budget ligt, dan ligt digigram dat zeker niet. Zoek een 2dehands HDSPe AES, die kan je regelmatig voor rond de 400euro op de kop tikken. Of deze van Lynx: https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-e ... ousPage=lr . Ook superkaarten voor AES. Super tevreden over zowel RME, Lynx en digigram. Beter dan 5 bakjes op je pc aansluiten wat om problemen vragen is...
Ik heb via Marktplaats een RME HDSPe MADIface kaart gekocht (wel een ExpressCard interface, dus moet ik ook nog een adapter voor in de pc vinden), voor de DHD kon ik ook een MADI kaart krijgen, dan denk ik dat ik klaar ben. Hopelijk werkt het allemaal samen.

Plaats reactie