beveiligde programma's

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderators: admin6, admin5, admin4

beveiligde programma's

Berichtdoor alex de groot » 10 sep 2012 17:40

We hebben vandaag een nieuwe pc met windows 7 prof. in de studio geinstalleerd. Nu heb ik geprobeert om de programma's van de medewerkers te downloaden die beveiligd zijn met een gebruikersnaam en wachtwoord. maar dit lukt blijkbaar niet.
Weet er iemand hoe ik dat kan oplossen?
alex de groot

Re: beveiligde programma's

Berichtdoor dj-chris » 10 sep 2012 17:46

Dus, de programma's van de oude computer ( met beveiligde programma's ) overzetten op de nieuwe PC ?
Dat is je vraag?
Je hebt lokaal nieuws en wereldnieuws,alleen kan lokaal nieuws ook wereldnieuws zijn!
dj-chris

Berichtdoor alex de groot » 10 sep 2012 19:14

nee, ik bedoel sommige radiodj's die hun programma aanbieden om te downloaden doen dat via onairproducties. via die site moet je een gebruikersnaam en wachtwoord intypen om te programma's te kunnen downloaden. Via windows xp lukt dat. Maar via windows 7 op de een of andere manier niet. Mijn vraag is dus hoe ik deze programma met windows 7 kan downloaden.
alex de groot

Berichtdoor remco_k » 10 sep 2012 20:49

Ik heb wat vragen voor je om het probleem wat duidelijker te maken richting andere meelezers, want het is wat onduidelijk allemaal.

Welke site?
Al contact opgenomen met de eigenaren/support ervan? Wat zeggen die van je probleem?
Wachtwoord nog geldig en goed?
Krijg je een foutmelding, zo ja wat?
Andere browser geprobeerd? (Firefox, IE of Chrome)
Hoe onderzoek je een lastig technisch probleem:
Rule out everything that didn't happen, what's left is what probably happened.
remco_k

Berichtdoor alex de groot » 10 sep 2012 22:18

Het gaat om de programma's die je kan downloaden via de website http://onairproducties.nl/ en waar je een gebruikersnaam en wachtwoord voor nodig hebt. Als ik de programma wil downloaden moet je de gebruikersnaam en wachtwoord invullen in een popupvenster. als ik daarna op ok klik verschijnt het popupscherm opnieuw in plaats van het bestaand dat ik wil downloaden. Bij Windows xp lukt dat wel met internet explorer, maar mij windows 7 niet. een andere browser gebruik ik niet. aangezien ik weet dat het bij windows xp wel lukt en bij windows 7 niet.
alex de groot

Berichtdoor Tom. » 11 sep 2012 08:58

En hoe weet je dan zo zeker dat het aan de browser ligt? Je hebt het alleen maar over de versie van Windows gehad.

Je zult toch echt wat moeten proberen om erachter te komen waar het mis gaat. :) Voor hetzelfde geld is het een overactieve firewall.
Tom.

Berichtdoor remco_k » 11 sep 2012 09:06

alex de groot schreef:een andere browser gebruik ik niet. aangezien ik weet dat het bij windows xp wel lukt en bij windows 7 niet.

Je hoeft niet permanent over te stappen naar een andere browser, het gaat om het probleem zoeken en een mogelijke oplossing overwegen. Informatie vergaren wat wel en niet werkt: dus andere browser installeren zoals Firefox en uitproberen. Dan weet je in ieder geval of dat wel, of niet, werkt.
Meer dingen doen, verder kijken dan je neus lang is, out of the box denken. Is belangrijk bij het zoeken naar problemen.

Daarna wordt het hele plaatje duidelijk en wordt misschien zelfs wel duidelijk hoe je het werkend kan krijgen met Internet Explorer op W7.
Hoe onderzoek je een lastig technisch probleem:
Rule out everything that didn't happen, what's left is what probably happened.
remco_k

Berichtdoor bassnijder » 11 sep 2012 20:53

Beste mense...

Ik ben 1 van de eigenaren van on air Producties.. Hier even de oplossing..
We hebben hier meerdere vragen over gekregen.

Voer ten alle tijden het wachtwoord HANDMATIG in.. dan moet het werken... zo niet, kun je is een andere browser proberen.
Maar we raden juist aan om een nieuwsdownloadtool te gaan gebruiken hievoor...

Oplossing dus.. Wachtwoord handmatig invoeren... Dat is de meest succesvolle oplossing.

http://www.onairproducties.nl
http://total-creative.nl

Voor meer informatie kun je me altijd mailen naar design@total-creative.nl
bassnijder

Berichtdoor Spiller » 12 sep 2012 15:40

Volgens mij werkt alles gewoon perfect. Net nog even getest met een radioprogramma van Mario Zantvoort en Roel Azaro via http://www.onairproducties.nl , maar het gaat allemaal prima via mijn windows 7. ;-)
Spiller

Berichtdoor alex de groot » 12 sep 2012 16:27

Je moet de gebruikersnaam en wachtwoord inderdaad handmatig invullen in internet explorer 9 in plaats van het te kopieeren. Voor mij is het dus opgelost en mag er een slotje op. -+dance
alex de groot

Berichtdoor Spiller » 14 sep 2012 08:11

Ok dan is dat ook weer opgelost, misschien ook handiger om gewoon even een mailtje te sturen i.v.m. gratis radioprogramma's naar http://www.onairproducties.nl , dan krijg je altijd heel snel antwoord op je vragen. ;-) Misschien makkelijker dan via RF, dan zit je gelijk bij de juiste persoon. ;-)
Spiller

Berichtdoor Spiller » 14 okt 2012 08:42

Ik had zelf vanochtend even kleine problemen met downloaden van wat leuke radioprogramma's via http://www.onairproducties.nl, maar dat heeft waarschijnlijk te maken dat ik achter een oude windows zat, want op XP en Windows 7 kan ik gewoon de radioprogramma's binnen halen. Dussss het kan zijn dat het niet werkt met een oude versie van Windows. Och ja dat kan gebeuren, laat het wel ff checken. -bier
Spiller

Keer terug naar Techniek forum