soundeffects ibiza djm-102

n00b? Beginner? Newbie? Stel je vragen hier.

Moderator: admin6

Plaats reactie
discolauw

soundeffects ibiza djm-102

Bericht door discolauw »

Hoi heb pas een 2dehands mengpaneel aan geschaft maar van deze krijg ik de soundeffects niet aan de praat :sad: iemand een zelfde paneel
soms in zijn bezit die me hier over kan vertellen het kan ook zijn dat het gewoon defect is want voor de rest werkt het prima hoor het graag
mvg discolauw :wink:
wave

Re: soundeffects ibiza djm-102

Bericht door wave »

Nooit van gehoord, maar Google wel. Lijkt wel een kloon van de oude Alecto en JB Systems mixers. Vier dingen om te checken:
- F/X speed op klokstand 9 of 3 uur
- F/X volume regelaar op 3 uur
- F/X Cue knop. Zo te zien gaan die FX geluidjes bij ingedrukte knop naar de PFL, en in de andere stand naar Master.
- En check nog even of die F/X geluiden wel naar alle outputs (amp/zone/record) gaan. Zou wel logisch zijn, maar soms...
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
discolauw

Bericht door discolauw »

Ga het proberen je hoort nog van me alvast bedankt :roll:
discolauw

Bericht door discolauw »

Hoi Wave ben aan het proberen geweest via de master en zone maar doet echt niks dus denk ik gewoon kapot ach ja heb em voor weinig gekocht en de rest werkt dus denk dat ik het maar zo laat toch bedankt mvg discolauw -+dance
wave

Bericht door wave »

Troost je, je mist er ook niets aan. Dat soort “effecten” is vaak niet alleen van erbarmelijk slechte (met wat pech ook nog eens 8-bits) kwaliteit, maar in de regel zijn ze ook volmaakt onbruikbaar voor alles wat serieuzer is dan wat kermis geluidjes :))
Als je weet wat je doet dan kun je -eerst de netstekker en pluggen er uit- een keer de kap loshalen en voorzichtig kijken of de oorzaak een los in z’n voetje hangend IC of losgeschoten bandkabeltje is. Hoewel er niet veel elektronica in dit soort mixertjes zit, is de mechanische bouwkwaliteit nog wel eens een dingetje.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
Plaats reactie