Filmpje met tips voor radio-dj's

n00b? Beginner? Newbie? Stel je vragen hier.

Moderators: admin6, admin5, admin4

Filmpje met tips voor radio-dj's

Berichtdoor electron » 05 aug 2012 18:00

Voor het 538 Webstation-project is er ooit een filmpje verschenen waarin Edwin Evers, Erik de Zwart en Jeroen Nieuwenhuize tips aan beginnende radio-dj's geven. Deze dj's, die toentertijd alle drie bij Radio 538 werkten, leggen in het filmpje de belangrijkste radiotermen uit.

Dit filmpje stond op Youtube, maar de gebruiker heeft het filmpje verwijderd. Via diverse zoekmachines heb ik het filmpje helaas niet kunnen vinden. Vraag: wie weet waar dit filmpje online staat of kan hem ter download aanbieden?

Dan nog aanvullend een Youtube-tip: Vorig jaar hield het Theater van het sentiment op Radio 2 een 'dj contest'. Doorgewinterde radiomakers werden gevraagd om iets te vertellen over het verloop van hun radiocarrière en om een tip te geven aan beginnende dj's. Er zijn maar liefst 33 filmpjes opgenomen. Erg leuk om eens te bekijken. URL: http://www.youtube.com/user/TheatervhSentiment

Alvast bedankt voor het filmpje van Evers, de Zwart en Nieuwenhuize!
electron

Re: Filmpje met tips voor radio-dj's

Berichtdoor Alex van den Eijnden » 05 aug 2012 19:35

Ik vind dit net zo leuk om te kijken ipv dat ik die filmpjes van Koen van Huijgenvoort moet kopen...
Alex van den Eijnden

Berichtdoor Hoort-u-mij » 05 aug 2012 20:15

Die films van Koen zijn meer van deze tijd en meer dan een uur per persoon, iets diepgaander dan korte filmpjes en denk dat de kosten worden gedekt van de productie en maar weinig of geen winst aan word verdient..
Hoort-u-mij

Berichtdoor mvdr » 06 aug 2012 07:45

Waren het geen clips van Masters of the Airwaves? Check radiodier.nl
mvdr

Berichtdoor Alex van den Eijnden » 06 aug 2012 12:40

denk dat de kosten worden gedekt van de productie en maar weinig of geen winst aan word verdient..

Volgens mij is dat met Radiodier.nl en maisters of airwaves puur voor de winst hoor. Gewoon een manier om wat extra geld binnen te halen... (En mocht het niet om het geld gaan, waarom zou hij het dan doen?)
Alex van den Eijnden

Berichtdoor electron » 06 aug 2012 14:59

mvdr schreef:Waren het geen clips van Masters of the Airwaves? Check radiodier.nl

Nee. Het was absoluut een filmpje voor 538 Webstation. Vreemd dat zo'n klassiek filmpje -velen zullen het kennen- nergens meer te vinden lijkt te zijn.
electron

Berichtdoor electron » 14 sep 2012 19:57

Het zou mooi zijn als iemand het gezochte filmpje zou willen delen.
electron

Berichtdoor counterpoint » 13 okt 2012 11:33

Waarom vraag je het niet bij 538 dan?
Counterpoint FM

more music, less talk
counterpoint

Keer terug naar Beginners