Arabische muziek op de vliegtuigen band?

n00b? Beginner? Newbie? Stel je vragen hier.

Moderators: admin6, admin5, admin4

Arabische muziek op de vliegtuigen band?

Berichtdoor LOS » 31 aug 2012 16:50

De piloot kon geen radio contact krijgen met Schiphol. Hoe geloofwaardig is dit? Waren er op dat moment atmosferische storingen dat de signalen het bewuste vliegtuig niet kon bereiken? Zijn er mensen die deze signalen op bijvoorbeeld een scanner hebben gehoord? Waar kwam die Arabische muziek vandaan? Was dat het signaal wat het vliegtuig uitzond? Kortom allemaal vragen!
LOS van alles
LOS

Re: Arabische muziek op de vliegtuigen band?

Berichtdoor Hoort-u-mij » 31 aug 2012 17:27

Schiphol/flightcontrol kon geen contact krijgen met het vliegtuig... Kan ook zijn dat de storing totaal niet met het vliegtuig zelf had te maken... Onderzoek is afgerond en er was niets bijzonders gelogd in de zwarte doos en andere systemen...
Hoort-u-mij

Berichtdoor DX'r » 31 aug 2012 18:47

LOS schreef:De piloot kon geen radio contact krijgen met Schiphol. Hoe geloofwaardig is dit? Waren er op dat moment atmosferische storingen dat de signalen het bewuste vliegtuig niet kon bereiken? Zijn er mensen die deze signalen op bijvoorbeeld een scanner hebben gehoord? Waar kwam die Arabische muziek vandaan? Was dat het signaal wat het vliegtuig uitzond? Kortom allemaal vragen!

Als je een scanner heb welke rond de 110 - 120 MHz kan ontvangen hoor je het vliegtuig en de luchthaven kort met elkaar praten.
Arabische muziek was waarschijnlijk van de Mp player van de piloten die zich zaten te vervelen met hun voeten op de het dashbord ofzo want die hebben geen bal te doen dankzij de automatische piloot :lol:
DX'r

Berichtdoor LOS » 01 sep 2012 10:12

Hetzelfde vliegtuig had eerder ook problemen met het radio contact toch?
LOS van alles
LOS

Berichtdoor dj-chris » 01 sep 2012 10:32

Lees de link ff. Géén Arabische muziek op de vliegtuigband. http://www.nu.nl/binnenland/2897029/geen-muziek-in-cockpit-toestel-vueling.html
Je hebt lokaal nieuws en wereldnieuws,alleen kan lokaal nieuws ook wereldnieuws zijn!
dj-chris

Berichtdoor LOS » 02 sep 2012 12:50

Was het Spaanse muziek? :lol: Hoe wist diegene dat het Arabische muziek was? Hoe had hij dat zo herkend? Want als je tegen mij Arabisch of een andere taal gaat spreken zal ik dat niet zo snel herkennen. Het kan ook zo zijn dat er iemand met een illegale zender aan het uitzenden was waarbij er sprake was van een spiegel frequentie. De conclusie dat de Arabische muziek afkomstig was uit het vliegtuig kan dan ook niet met zekerheid vast gesteld worden lijkt mij. Tenzij je de piloot hoort praten en op de achtergrond Arabische muziek hoort is de kans denk ik aanzienlijk groter. Op de AM hoor ik ook weleens 2 signalen door elkaar heen dus dat kan ook nog?
LOS van alles
LOS

Berichtdoor XtcFm » 09 sep 2012 10:11

Wellicht heeft men, vanwege een vaker voorkomend probleem met de radio in die kist, de squawk voor 'Radio Failure' of 7600 in willen stellen maar per ongeluk (en dat is zeker niet ondenkelijk) squawk 7500 ingesteld wat 'Aircraft hijacking' betekend. Dan heb je inderdaad zo de poppen aan het dansen en reactie via de radio gaat niet; die had kuren.
XtcFm

Berichtdoor LOS » 09 sep 2012 12:32

Ik blijf het een vreemd verhaal vinden. Komt er nog verder onderzoek en worden we daar over ge"informeerd?
LOS van alles
LOS

Berichtdoor Budweiser » 09 sep 2012 19:48

XtcFm schreef:Wellicht heeft men, vanwege een vaker voorkomend probleem met de radio in die kist, de squawk voor 'Radio Failure' of 7600 in willen stellen maar per ongeluk (en dat is zeker niet ondenkelijk) squawk 7500 ingesteld wat 'Aircraft hijacking' betekend.

Er is geen andere squawk code ingesteld door de piloten... dus geen 7600, maar ook geen 7500. Ze hebben gewoon hun normale squawk code ingesteld gehad tot aan de landing
Bababooey !
Twitter
Budweiser

Keer terug naar Beginners