Zendmast Smilde ingestort na brand

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderators: admin6, admin5, admin4

Re: Zendmast Smilde ingestort na brand

Berichtdoor radiofreak6666 » 30 okt 2012 23:04

Ou-Tannu schreef:
radiofreak6666 schreef:Zo, de site radio.nl is vandaag goed bezig met publiceren van "vage" artikelen. Eerst met dat de NPO niet meer via internet te beluisteren is (dit is zowel via hun site als de rest wel het gevoel), nu beweerd men weer dat de NPO op de zender in roermond regelmatig uitvalt:

"maar feit is dat regelmatig de signalen van de landelijke publieke omroep vanaf de toren in Roermond voor korte en iets langere tijd uitvallen. Zoiets gebeurt niet spontaan."

http://www.radio.nl/portal/home/mediani ... 82828.html

Zijn er getuigen aanwezig?

en waarom valt de NPO op roermond weg? laten we daar eerst mee beginnen... aanvoer signaal wat weg valt, + falende backup?
of zullen we meteen maar roepen dat roermond ook zowat uitbrand en instort? :')

Aanvoer lijkt me dan de meest voor de hand liggende. BP koppelt in op het KPN systeem dat gebruikt wordt voor L1. L1 zou dan ook uit moeten vallen als het aan de antennes ligt. Dat 4 zenders tegelijkertijd falen op een goede antenne zou heel knap zijn . . . .
radiofreak6666

Berichtdoor Ou-Tannu » 30 okt 2012 23:27

radiogolfje schreef:Eh, is Roermond dan nog niet ingestort dan ?? Op een paar km afstand staat de reserve mast al klaar.

alleen als die bigger en beter is ;)
Ou-Tannu

Berichtdoor Ou-Tannu » 01 nov 2012 18:18

Waarom die extra ring om de mast ? ipv een bordes?
Ou-Tannu

Re: Zendmast Smilde is sabotage ??

Berichtdoor Ronald43 » 02 nov 2012 01:45

radiogolfje schreef:Directeur Robert-jan van der Hoeven van zenderbeheerder Broadcast Partners denkt dat sabotage het minst onwaarschijnlijke is dat in de zendmasten van IJsselstein (Lopik) en Hoogersmilde is gebeurd.

BP moet nou eerst maar eens de logs van de zenders laten zien, van die bewuste dag.
Ik denk dat daar alles duidelijk uit wordt. Dat is dan ook waarschijnlijk precies de reden dat ze die achterhouden.
Sabotage, hoe verzin je het.
Ronald43

Berichtdoor perikelen » 02 nov 2012 08:33

Ronald43 schreef:
radiogolfje schreef:Directeur Robert-jan van der Hoeven van zenderbeheerder Broadcast Partners denkt dat sabotage het minst onwaarschijnlijke is dat in de zendmasten van IJsselstein (Lopik) en Hoogersmilde is gebeurd.

BP moet nou eerst maar eens de logs van de zenders laten zien, van die bewuste dag.
Ik denk dat daar alles duidelijk uit wordt. Dat is dan ook waarschijnlijk precies de reden dat ze die achterhouden.
Sabotage, hoe verzin je het.

Uit den ouden doosch is een verhaal op te diepen over het plaatsen van een bom aan boord van het zendschip Mebo II van Radio Northsea International (RNI). Een regelrechte aanslag en gepleegd in opdracht van... Veronica. De enorme belangen hadden de eigenaren verblind waardoor ze tot een dergelijke drastische maatregel waren overgegaan. Onder de Veronica luisteraars heerste ongeloof, hoe kon hún Veronica nou zoiets hebben gedaan?

Door het gemak en de stelligheid waarmee Broadcast Partners op dit forum wordt verketterd en veroordeeld vraag ik me wel eens af wat hier zou gebeuren wanneer blijkt dat er een kern van waarheid in het betoog van de heer Van der Hoeven zit. Of wanneer blijkt dat Broadcast Partners geen of minder blaam treft...
Alles onder bovenstaande lijn heeft betrekking op mijn onderschrift.
Tot zover deze digitaal gedistribueerde uiting van mijn virtuele mening...
perikelen

Berichtdoor big T » 02 nov 2012 09:17

Dat zou dan mooi zijn, maar kom dan ook met bewijzen waarom je denkt dat een aanslag waarschijnlijk is.
En zeg nu zelf, ze hebben de beeldvorming nu niet echt mee.
En om dan te eisen dat een fotograaf van een site, welke verslag doet van het werk, per direkt de toegang te ontzeggen.
Is een gevalletje van de put dempen terwijl de brand al geweest is.
Sent from my laptop using Windows
big T

Berichtdoor DX'r » 02 nov 2012 11:07

big T schreef:Dat zou dan mooi zijn, maar kom dan ook met bewijzen waarom je denkt dat een aanslag waarschijnlijk is.
En om dan te eisen dat een fotograaf van een site, welke verslag doet van het werk, per direkt de toegang te ontzeggen.
Is een gevalletje van de put dempen terwijl de brand al geweest is.

De vraag is of de fotograaf wel van alle partijen die in toren staan toestemming heeft gehad om vrij rond te lopen.
Maar de brand is onstaan in de mast t.h.v. de BP antennes dus probeert BP iedereen weer af te leiden naar zaken die er totaal niets mee te maken heeft -zzz
DX'r

Berichtdoor perikelen » 02 nov 2012 19:17

big T schreef:Dat zou dan mooi zijn, maar kom dan ook met bewijzen waarom je denkt dat een aanslag waarschijnlijk is.

Ik zeg helemaal niet dat ik denk dat een aanslag waarschijnlijk is. Overigens is een aanslag weer heel iets anders dan sabotage. En die beeldvorming wordt volledig bepaald door één van belanghebbenden en de vroeger onder dezelfde eigenaar vallende staatsomroep die vanaf de eerste dag het bloed van BP wilde zien.

Weet je nog wat voor held Lance Armstrong was? Met als grote boegbeeld de alwetende Mart Smeets. Dezelfde omroep... (onder andere). Ik zeg ook niet dat BP geen schuld heeft, ik vind alleen dat er wel erg makkelijk meegegaan wordt in stemmingmakerij gebaseerd op eenzijdige berichtgeving waar je je als bedrijf maar heel moeilijk (of eigenlijk niet) tegen kunt verdedigen.

big T schreef:En om dan te eisen dat een fotograaf van een site, welke verslag doet van het werk, per direkt de toegang te ontzeggen. Is een gevalletje van de put dempen terwijl de brand al geweest is.
Die fotograaf had daar in eerste instantie al niet eens mogen zijn... Geeft dus aan hoe eigenlijk iedereen daar gewoon kan rondlopen.
perikelen

Berichtdoor big T » 02 nov 2012 20:46

perikelen schreef:Ik zeg helemaal niet dat ik denk dat een aanslag waarschijnlijk is.

Nee ik doelde niet op jou dat je met bewijzen moest komen, maar dat BP dat dan moet doen.
Roepen en niets onderbouwen, das net als de Televaag.
Goed voor de verkoop, maar niet gebaseerd op feiten.

En ik heb niets met sport, en een berg op rijden vind mijn auto al niet leuk, dus op de fiets dit doen en niet dood neervallen, moet voldoende zijn om te weten dat ze dronken op de fiets moeten zitten.
En dhr Smeets ken ik niet, ik kijk geen sport op de TV. :))
Sent from my laptop using Windows
big T

Berichtdoor radiogolfje » 02 nov 2012 21:28

En dhr Smeets ken ik niet, ik kijk geen sport op de TV. :))

Die is toch van Pinkpop. :wink:
Volgens mij wordt het een goed blackberry jaar.
Zijn ze lekker sappig en eet je ze zo weg.
radiogolfje

Berichtdoor perikelen » 03 nov 2012 11:24

big T schreef:
perikelen schreef:Ik zeg helemaal niet dat ik denk dat een aanslag waarschijnlijk is.

Nee ik doelde niet op jou dat je met bewijzen moest komen, maar dat BP dat dan moet doen.

Robert-Jan van der Hoeven zegt ook niet dat er gesaboteerd is, hij stelt alleen vast dat sabotage de minst onwaarschijnlijke oorzaak is. Dat is dus wat anders en dat houd idd een slag om de arm in. En voor sabotage hoef je tegenwoordig niet eens op locatie te zijn. Stel dat iemand het monitornetwerk van BP heeft weten te hacken en vanaf zijn zolderkamer hele vervelende dingen heeft kunnen doen? Feit is dat het wel heel heel toevallig is dat er op twee locaties problemen optraden. Hoe groot is die kans statistisch?
Laatst bijgewerkt door perikelen op 03 nov 2012 11:25, in totaal 1 keer bewerkt.
perikelen

Berichtdoor Ou-Tannu » 03 nov 2012 12:02

perikelen schreef:
big T schreef:

Robert-Jan van der Hoeven zegt ook niet dat er gesaboteerd is, hij stelt alleen vast dat sabotage de minst onwaarschijnlijke oorzaak is. Dat is dus wat anders en dat houd idd een slag om de arm in. En voor sabotage hoef je tegenwoordig niet eens op locatie te zijn. Stel dat iemand het monitornetwerk van BP heeft weten te hacken en vanaf zijn zolderkamer hele vervelende dingen heeft kunnen doen? Feit is dat het wel heel heel toevallig is dat er op twee locaties problemen optraden. Hoe groot is die kans statistisch?

dan nog is BP verantwoordelijk... die hadden dus hun systemen NIET op orde..
Ou-Tannu

Berichtdoor perikelen » 03 nov 2012 17:11

Ik zeg toch ook niet... laat maar. Suc6 met de tunnelvisie!
perikelen

Berichtdoor Ronald43 » 03 nov 2012 20:31

perikelen schreef:.....Door het gemak en de stelligheid waarmee Broadcast Partners op dit forum wordt verketterd en veroordeeld...

Daarom zeg ik: Kom dan met die zenderlogs! Bewijs het tegendeel! :))
Ronald43

VorigeVolgende

Keer terug naar Ontvangst- en coördinatie