door jassy » 23 sep 2012 11:45
BNR 89,6 heeft ook een belachelijk bereik. Ik kan hem hier nog probleemloos ontvangen, ondanks WDR 3 op 89,7. In mijn richting zou maar 80W zendvermogen gaan, maar dat is definitief veel meer. Het kan zijn dat men in onze richting minder vermogen uitzend (Zuid-Oost)?
SLAM daarentegen komt helemaal niet meer door hier, dat was in de KPN tijd beter. In deze richting gaat maar 25W zendvermogen, en dat schijnt bij BP nu ook goed te gaan. Of de 99,6 nu nog aansluit op de 91,0 in de omgeving Hardenberg/Hoogeveen?
Arrow Jazz FM kan ik nu ook zeer goed ontvangen uit Smilde, ondanks Radio Gelderland op 90,4. Ik kan mij niet herrineren dat deze zo sterk was, die zijn er echt op vooruit gegaan. Ik denk dat een groot deel van het noorden nu verzorgd wordt met het signaal van Arrow.
Veronica op 103,2 drukt ook weer lekker tegen de 103,1 aan.
Q-music 100,4 stelt mij een beetje teleur. Die ging voorheen ook een stuk beter. Nu de 100,7 uit Hengelo komt is er echter geen noodzaak meer om de 100,4 hier mee te laten verzorgen.
En dan nog iets over de klank van de 101,0 van Skyradio: Ook ten tijde van de oude Smilde vond ik dat de 101,0 matig klonk. De 101,2 klinkt een stuk beter met een mooi breed stereobeeld wat bij de 101,0 achter blijft. Hoe vinden jullie dat Sky uit Smilde klinkt?