FM frequentie huren

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderators: admin6, admin5, admin4

FM frequentie huren

Berichtdoor martin39 » 09 sep 2012 07:01

Wij kunnen van een derden twee FM frequentie's gaan huren alleen de kosten van de zendinstallatie(s) en de huur van de zendlocatie, blijven altijd van degene die dus eigenaar zijn van dat kavel.Zij vragen aan ons wat zijn jullie bereid voor de vergoeding van deze zaken, maar buiten dit komen er natuurlijk ook andere kosten mee voor de latere huurder, CvdM, AT,Buma/Sena.....

Wat zouden wij dus moeten gaan betalen voor de zenderhuur en de zendlocatie, wie heeft hier ervaring mee.
Laatst bijgewerkt door admin5 op 10 sep 2012 13:15, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Typo in topic titel. Frequentie is met een q, niet met een g.
martin39

Re: FM freguentie huren

Berichtdoor Hoort-u-mij » 09 sep 2012 12:31

Gaat het hier Om een lokale frequentie, regionaal? Commercieel of publiek ?

Je praat je zelf tegen door eerst te zeggen dat de kosten installatie voor de eigenaar zouden zijn en later geef je aan dat andere kosten aanwezig zijn zoals AT maar dit hoort natuurlijk gewoon bij de zendinstallatie...

Al met al een vaag verhaal en zou ik eens heel goed alles laten uitzoeken of de door jullie beoogde constructie Volgends de wet is...

Tja en de waarde? Het is wat iemand er voor wil en over heeft... Ken ook constructies waar er een percentage regeling is van de winst...
Hoort-u-mij

Berichtdoor martin39 » 09 sep 2012 14:51

Het betreft hier 2 commerciële radio frequentie's, en je mag gewoon volgens de wet radiofrequentie's huren.

Alleen blijft de zendinstallatie van de eigenaar en wij willen deze huren.

de andere kosten zijn idd nog CvdM en Buma/Sena,Reclame code commissie.

Alleen zijn wij benieuwd wat voor een bedrag we daarvoor moeten gaan vergoeden.
martin39

Berichtdoor Debaser » 09 sep 2012 16:13

Sorry hoor, maar als je al zover bent dat een partij bereid is om frequenties aan jou te verhuren maar je moet nog op een forum gaan vragen hoe duur het nu eigenlijk allemaal zal zijn, dan doe je iets helemaal verkeerd.
Be a debaser!
Debaser

Berichtdoor Hoort-u-mij » 09 sep 2012 16:33

Gewoon ff uitrekenen... Wat heeft men betaald en dan percentage berekening per maand en dan plus de bijkomende kosten...

Denk dat het zeker niet onder de 10.000 per maand zal zijn

En een kavel in de randstad en dicht bevolkte gebieden is automatisch gewoon meer waard... Ook kan de waarde van het kavel zijn gestegen door het station er op zit...

Zo is het 101 Fm kavel alleen al door de naam sky erg bekend en daardoor ook gestegen in de waarde... Zie het als een goed onderhouden villa wijk..

En vergeet niet dat het heel wat kost om je frequenties te promoten, dus een flinke zak geld en zekerheid is ook wenselijk...
Hoort-u-mij

Berichtdoor jassy » 09 sep 2012 16:46

Het betreft hier 2 commerciële radio frequentie's, en je mag gewoon volgens de wet radiofrequentie's huren.

Volgens mij mag dit strikt genomen volgens de wet *niet*. Wel als er productieovereenkomsten zijn, maar in hoeverre dat wettelijk wel of niet dicht zit getimmerd ?!

Misschien is het bij het opstellen van zo'n overeenkomst verstandig om daar ook een jurist naar te laten kijken..!
jassy

Berichtdoor radiolady » 09 sep 2012 16:50

Ik zou het misschien gewoon heel zakelijk zien... in de wetenschap dat vrijwel geen enkel regionaal commercieel kavel ooit geld heeft opgeleverd is er volgens mij wel wat af te dingen. Kosten voor zendinstallatie zijn ook discutabel, want het staat je vrij om die apparatuur bij derden te betrekken. En een kavel kost niet wat ervoor betaald is, maar wat het in het economisch verkeer waard is. Nou... als dat jaar in jaar uit verlieslatend is... is "niet onder de tienduizend euro per maand" dan wel realistisch eigenlijk?
radiolady

Berichtdoor post-it » 09 sep 2012 17:04

martin39 schreef:Wij kunnen van een derden twee FM frequentie's gaan huren alleen de kosten van de zendinstallatie(s) en de huur van de zendlocatie, blijven altijd van degene die dus eigenaar zijn van dat kavel.Zij vragen aan ons wat zijn jullie bereid voor de vergoeding van deze zaken, maar buiten dit komen er natuurlijk ook andere kosten mee voor de latere huurder, CvdM, AT,Buma/Sena..... Wat zouden wij dus moeten gaan betalen voor de zenderhuur en de zendlocatie, wie heeft hier ervaring mee.

Met alle respect, maar wanneer je een dergelijk vraag in een forum moet gooien om een idee te krijgen: niet eens aan beginnen.
post-it

Berichtdoor JanL » 09 sep 2012 21:11

Dit zou wel eens om de 93.1 en 90.1 kunnen gaan van Hollandio.
JanL

Berichtdoor retep » 10 sep 2012 07:56

als je naar de post historie van de TS kijkt zou het idd die regio moeten zijn (en moet het dus 8 fm/holandio zijn) , maar het zouden natuurlijk ook vlaamse frequenties kunnen zijn. of wellicht de 93.2/ 93.6 ?
retep

Re: FM frequentie huren

Berichtdoor ruudam » 10 sep 2012 13:25

Kijk, nou begrijpen we waarom er schaarste heerst op FM.
Al die grapjurken die mar wat willen beginnen, en ook zeuren bij AT dat Jantje niet genoeg uitzendt, waardoor de indruk bestaat dat er maar steeds vraag is naar de frequenties, en iedereen ze weer in moet leveren op 1 september 2017.
ruudam

Berichtdoor Hoort-u-mij » 10 sep 2012 14:29

Hoop niet dat hij de adverteerders gaat benaderen want als hij dit op dezelfde manier gaat doen als de eerste posting dan wens ik hem veel sterkte...
Hoort-u-mij

Berichtdoor martin39 » 10 sep 2012 15:44

Hoort-u-mij schreef:Hoop niet dat hij de adverteerders gaat benaderen want als hij dit op dezelfde manier gaat doen als de eerste posting dan wens ik hem veel sterkte...

Ben daar maar niet bang voor, eerst moeten we nog allerlei zaken regelen voordat het zover is.
martin39

Berichtdoor JanL » 10 sep 2012 16:03

Mocht het over Hollandio gaan dan zou het slim zijn dat ze zélf de 93.1 richting west proberen te verplaatsen net zoals ze met 8FM (Rijen) hebben gedaan. Hint! Maar dat is een andere discussie.
JanL

Berichtdoor DX'r » 10 sep 2012 19:15

martin39 schreef:Het betreft hier 2 commerciële radio frequentie's, en je mag gewoon volgens de wet radiofrequentie's huren.
Alleen blijft de zendinstallatie van de eigenaar en wij willen deze huren.
de andere kosten zijn idd nog CvdM en Buma/Sena,Reclame code commissie.
Alleen zijn wij benieuwd wat voor een bedrag we daarvoor moeten gaan vergoeden.

ik heb het idee dat ik dit verhaal wel eens eerder voorbij heb zien komen.
Toen ging het om oa. Kaatsheuvel 104,3 en nog iets in Brabant.
Ik ben benieuwd wat je motivatie is om te gaan uitzenden op twee frequenties en wat wil je ermee bereiken eigenlijk. Winst maken kan je vergeten, quitte spelen zal ook niet lukken dus dan heb je geld teveel ? -smok
DX'r

Volgende

Keer terug naar Ontvangst- en coördinatie