Nog even terugkomend op de gecrashte reportagewagen:
Het valt mij op dat de imperiaal nog op het dak zit maar dat de plaat met antenne's er af getrokken is. Hoe heeft dat vastgezeten dat dat zo makkelijk loskomt? Tevens zie je dat de voet van de mast losgekomen is van zijn bevestiging, het onderste mastdeel steekt schuin door de auto heen naar voren. Zal ook wel wat schade gegeven hebben.
Ik heb bij mijn eigen omroep ook eens iets dergelijks meegemaakt. Uit kostenoverweging hebben wij ooit gekozen voor een Clarck-mast met minder telescoopdelen. Het gevolg is wel dat de mast in ingeschoven toestand ruim 80 centimeter uit het dak van de bus steekt. Met antenne komt de hoogte daarmee op 3,10 meter, geen probleem op normale wegen.
Nu wil het feit dat wij in het dorp een viaductje hebben van 2,90 meter... Zonder antenne op de mast heb ik 3 centimeter speling. Nu heeft een collega dat laatste een keer vergeten en ging er toch onderdoor met antenne... De mast bleef heel, alleen de antennebeugel (dikwandige RVS-buis!) boog 90 graden om en werd er ong. 2 centimeter messing van de antennevoet "afgefreesd" langs het plafond van het viaductdak. Ook brak er een sprietje van de antenne af.

De reporter heeft zonder iets te melden aan de studio de uitzending gewoon afgemaakt.

Gelukkig was de bevestiging van de mastvoet (4x spaanplaatschroef 4x40) heelgebleven en bleef de schade beperkt.
Of het iets met deze klapper te maken heeft weet ik niet maar een paar jaar later schoot het middelste mastdeel tijdens een uitzending bij een flinke windvlaag als een raket (mast stond op ong. 0,8 bar luchtdruk) ineens uit het onderliggende telecoopdeel... Een hele gewaarwording als er vijf meter mast ineens op het dak van je auto dondert als je geconcentreerd zit te werken in die wagen. Gelukkig waren er geen mensen in de buurt en viel de mast tegen een groepje bomen aan. Met vijf meter mast tegen een hek vastgebonden de uitzending af kunnen maken