Het nieuwe Radio Veronica!

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pedro

Het nieuwe Radio Veronica!

Bericht door Pedro »

Met ingang van maandag hoor je meer muziek op jouw Radio Veronica. De playlist biedt per uur een meer uitgebreide en gevarieerde muziekmix met naast de klassiekers extra aandacht voor hits uit de 90’s en 00’s en muziek van huidige Top 40 artiesten als Avicii, Armin van Buuren en Kings of Leon.

Maandag t/m donderdag
06.00-09.00 Rick in de morgen
09.00-12.00 Lindo Duvall
12.00-13.00 Top 40 Hitdossier
13.00-16.00 Patrick Kicken
16.00-19.00 Somertijd
19.00-21.00 Mark vd Molen'
21.00-24.00 Martijn Muijs
00.00-05.00 Oh wat een nacht
05.00-06.00 Alex Oosterveen

Vrijdag
06.00-09.00 Rick in de morgen
09.00-12.00 Lindo Duvall
13.00-16.00 Patrick Kicken
16.00-19.00 Somertijd
19.00-21.00 Mark vd Molen'
21.00-24.00 Martijn Muijs
00.00-06.00 Oh wat een nacht

Zaterdag
06.00-09.00 Ook Goeie Morgen
09.00-12.00 Het beste uit de Top 1000 allertijden
13.00-16.00 Weekend Rick
16.00-19.00 Silvan Stoet
19.00-21.00 Club Classics
21.00-22.00 Club Classics Mix
22.00-23.00 FloorFillerz
23.00-24.00 In the mix
24.00-01.00 In the mix
01.00-02.00 FloorFillerz
02.00-06.00 Oh wat een nacht

Zondag
06.00-09.00 Ook Goeie Morgen
09.00-12.00 90's Sunday
13.00-16.00 Jurgen Gofers
16.00-19.00 Silvan Stoet
19.00-22.00 Patrick Kicken
22.00-24.00 Lindo Duvall
00.00-05.00 Oh wat een nacht
05.00-06.00 Alex Oosterveen
hvbeek

Re: Het nieuwe Radio Veronica!

Bericht door hvbeek »

En het persbericht van de Sky Radio Group:

Het nieuwe Radio Veronica vanaf maandag 4 november van start -Nieuwe koers voor Radio Veronica

Donderdag 31 oktober 2013 | Radio Veronica start a.s. maandag 4 november met een nieuwe koers. De zender krijgt een aangescherpte muziekmix met meer variatie, een vernieuwde vormgeving, een opgefriste huisstijl en een aangepaste DJ-line-up.

Radio Veronica biedt vanaf aanstaande maandag elk uur een verrassende muziekmix. Deze bestaat, naast de klassiekers, voornamelijk uit hits uit de 90’s en 00’s, maar er is ook ruimte voor muziek van huidige Top 40 artiesten als Avicii, Armin van Buuren en Kings of Leon. Daarnaast zorgt de inzet van een nieuw jinglepakket voor een energieke, eigentijdse sound. Ook de gehele huisstijl, website en overige uitingen van Radio Veronica hebben een nieuwe, frisse vormgeving gekregen.

Nieuwe programmering
Radio Veronica programmeert tevens vanaf maandag een groot aantal nieuwe programma’s. Lindo Duvall zal vanaf a.s. maandag elke werkdag tussen 09.00 en 12.00 uur te horen zijn. Patrick Kicken presenteert de dagelijkse middagshow tussen 13.00 en 16.00 uur. Mark van der Molen versterkt vanaf maandag 11 november het team van Somertijd. De 28-jarige DJ wordt de nieuwe sidekick in het programma van Rob van Someren en presenteert daarnaast elke werkdag zijn eigen programma tussen 19.00 tot 21.00 uur. 538-DJ Martijn Muijs is een nieuwe aanwinst bij Radio Veronica en zal vanaf december elke werkdag tussen 21.00 en 00.00 uur op de zender te horen zijn.

Met het ingaan van de nieuwe programmering neemt Radio Veronica afscheid van DJ’s Erwin Peters, Luc van Rooij en Dennis Hoebee. Met Bart van Leeuwen wordt gesproken over een alternatief programma.

Niels Hoogland, Station Director Radio Veronica: ‘Radio Veronica is altijd een eigentijds radiostation geweest. Dit betekent van tijd tot tijd vernieuwen en aanpassen met als doel nog meer luisteraars dagelijks een goed gevoel te geven met een unieke muziekmix, humor en spraakmakende acties.’
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Ze willen duidelijk de concurentie aangaan met 538, 3fm en q music. Ze moeten ook wel. De programmering vind ik wel een vooruitgang, een wat mij betreft leuker weekend en geen shifts van 4 uur. Wel jammer dat er een aantal prima djs uitmoeten. Hopelijk is er voor hen nog ergens een plek op de radio.

Ga vanaf maandag zeker weer eens luisteren!
Han il Ascoltatore

Bericht door Han il Ascoltatore »

Bart van Leeuwen weg ? Dat was voor mij de enige reden om dit station nog eens op te zetten
Han

Blijf luisteren !!
Zwarte IJsbeer

Bericht door Zwarte IJsbeer »

Ben wel heel benieuwd naar de muziek die er gedraaid gaat worden. Stappen ze van het rock gebeuren af en is er dan meer ruimte voor dance classics? 3 keer in de week November rain en Are you gonna go my way en When de lady smiles kwam me na een half jaar Veronica al de neus uit. Kicken in de middag vind ik wel jammer, dan hadden ze toch beter Bart van Leeuwen in de ochtend kunnen houden en Lindo Duval op die tijd kunnen zetten.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht
Moorkop

Bericht door Moorkop »

Dit is een ordinaire bezuinigingsmaatregel. Of het er beter op wordt dat betwijfel ik. Waarom moeten goede radiomakers zoals Bart van Leeuwen, Luc van Rooy en Erwin Peters het veld ruimen? Dat Dennis Hoebee verdwijnt vind ik niet erg: Zijn manier van presenteren stond mij niet aan. Ben zelf geen fan van Lindo Duval: Past totaal niet op dat tijdstip. En Luc is erg ziek geweest en herstellende van een levertransplantatie: Zijn vele afwezigheid zal hem de das omgedaan hebben denk ik. Ik vraag me af of Veronica weet waar het mee bezig is!
TheAdrie1962

Bericht door TheAdrie1962 »

Moorkop schreef:Dit is een ordinaire bezuinigingsmaatregel. Of het er beter op wordt dat betwijfel ik. Waarom moeten goede radiomakers zoals Bart van Leeuwen, Luc van Rooy en Erwin Peters het veld ruimen? Dat Dennis Hoebee verdwijnt vind ik niet erg: Zijn manier van presenteren stond mij niet aan. Ben zelf geen fan van Lindo Duval: Past totaal niet op dat tijdstip. En Luc is erg ziek geweest en herstellende van een levertransplantatie: Zijn vele afwezigheid zal hem de das omgedaan hebben denk ik. Ik vraag me af of Veronica weet waar het mee bezig is!
Krijgen wij eindelijk de Veronica van de jaren 80 en 90 terug toen zij nog bij de publieke omroep zaten?
Een ding is zeker, ik zal zaterdag avond zeker weer naar de In the Mix van Ben Liebrand luisteren, daar bleef ik vroeger altijd wakker voor om dat op te nemen :smile:
Liever een KPN DAB+ sensatie dan de honderdste BP her-syngronisatie
Orange

Bericht door Orange »

Moorkop schreef:Dit is een ordinaire bezuinigingsmaatregel. Of het er beter op wordt dat betwijfel ik. Waarom moeten goede radiomakers zoals Bart van Leeuwen, Luc van Rooy en Erwin Peters het veld ruimen? Dat Dennis Hoebee verdwijnt vind ik niet erg: Zijn manier van presenteren stond mij niet aan. Ben zelf geen fan van Lindo Duval: Past totaal niet op dat tijdstip. En Luc is erg ziek geweest en herstellende van een levertransplantatie: Zijn vele afwezigheid zal hem de das omgedaan hebben denk ik. Ik vraag me af of Veronica weet waar het mee bezig is!
Ik weet niet of dit puur voortkomt uit bezuinigingen. Eerder heb ik al weleens geschreven dat Veronica wat dj's in de programmering zouden moeten zetten die wat strakker programma's maken. Daar is hierbij sprake van als je een Lindo Duval en Martijn Muijs in je programmering zet ten koste van Bart van Leeuwen en Luc van Rooij. Veel respect voor die radiomakers, maar ik snap Veronica wel een beetje.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Ik zie meer dat ze nu al geen zin hebben in een batle met Radio 10. En kiezen voor een andere koers..
Daan!

Bericht door Daan! »

Waarom zou dat?
Erik1976

Bericht door Erik1976 »

En is dit het nieuwe jinglepakket van Top Format?

http://www.topformat.nl/package/64/transition-pack" onclick="window.open(this.href);return false;
Moorkop

Bericht door Moorkop »

Maar het is wel opvallend dat er ex-538-jocks aangetrokken worden. Persoonlijk vind ik het een enorme rotschop naar Bart van Leeuwen, Luc van Rooij en Erwin Peters toe. Erwin Peters is net hersteld van een burn out en Luc is erg ziek geweest. Het lijkt wel of ze om die redenen van hun afwillen. Zo komt het op me over! Ik moet het nog zien of de luistercijfers aantrekken. Erik de Zwart is nog de enige van origine Veronicadeejay.
Rover

Bericht door Rover »

@Moorkop; Er komt natuurlijk een moment dat dj's geen Veronca dj zijn geweest.
Eerlijk gezegd moet ik er ook niet aan denken dat Bart van Leeuwen het nieuwe nummer van bv Bruno Mars aankondigt.
De dj's moeten bij de muziek passen.
Vindt er een muziekverschuiving plaats? Dan is het ook logisch dat er andere dj's ingevlogen worden.
music is all around
rvader

Bericht door rvader »

Wie gaat er eigenlijk weg bij Somertijd? 1 DJ, 2 Sitekicks, een producer en een nieuwslezer wordt vol in de uitzending. Ik denk dat daar ook iemand geslachtoffert gaat worden.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Er is op dit forum veel negatiefs over het huidige rockformat van Veronica gezegd. En i.m.o. terecht, ik ben jaren geleden al afgehaakt. Nu gaat Veronica het anders doen, een bredere muziekmix, wat ook de wens van velen is. Laten we ze een kans geven.

Het is heel opvallend dat deze switch komt zo vlak na de FM frequentie voor Radio10. Ik ben alléén bang dat Veronica nu ook al wil gaan vissen in de vijver van luisteraars, waar 538, Sky en Q Music ook al dobbers hebben uitstaan. Het wordt wellicht wat vol....

Overigens denk ik dat Bart van Leeuwen ook best eens zelf een groot aandeel kan hebben in het moment van stoppen.
Ik vind het wel gek maar ik vind het niet raar - Morrison
Plaats reactie