Radioring 2012

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderators: admin6, admin5

Radioring 2012

Berichtdoor Qmusic_isgood_foryou » 25 okt 2012 18:54

Ik was even benieuwd waar jullie op hebben gestemd (gaan stemmen). Voor de avro radioring verkiezing. Dit waren mijn keuzes.

Gouden Radio Ring: Metmichiel (3FM)
Omdat hij het nu 7 jaar doet en in mijn optiek de aller fijnste avond show van Nederland heeft. Goeie mix tussen personality en steady in dit programma. En de nieuwste muziek aan de luisteraar laat horen.
Beste DJ Man Giel Beelen (3FM)
Hij elke ochtend weer fijn scherp is en een grappige en goedes show neerzet in de ochtend. Ik vind vind Giel kwalitatief veel beter dan Edwin overschat Evers maar dat is mijn mening.
Beste DJ vrouw Roosmarijn Reijmer (3FM)
Tsjah, niet schokkend geweldig maar qua vrouwen de fijnste radio stijl. Maar ze gaat nek aan nek met Kristel van Eijk die ik ook een fijne vrouwelijke radio DJ vind.

Ik weet het, beetje veel op 3fm gestemd. Komt omdat ik ze dit seizoen (en daarvoor ook) gewoon de beste radio gemaakt hebben. Vind de laatste tijd stadions zoals Q-music en (radio) 538, meer een soort hit fabrieken waar de nummers en reclames zo veel mogelijk moeten worden gedraait. Jammer.
No music, No life ;-)
Qmusic_isgood_foryou

Re: Radioring 2012

Berichtdoor Johanneke » 25 okt 2012 19:55

Ik heb niet gestemd. Ik vind dat de liefhebbers van Nederlandstalige muziek genept zijn door deze "organisatie" toen RadioNL werd uitgesloten nadat ze gewonnen hadden. De winnaar bevalt niet, dus we passen de regels aan. Doe dan niet alsof alle stations kunnen meedoen. Meeste stemmen gelden, zou ik zeggen. Maar het zal dus wel Effe Ekdom, Giel Beelen en Rosemarijn dinges worden die dit PO-feestje winnen. Totaal niet representatief, maar goed, dat was het natuurlijk ook niet echt toen RadioNL won... Ach, je doet het natuurlijk nooit goed, maar ik zou nooit kandidaten gaan uitsluiten omdat ze een keer gewonnen hebben en dat eigenlijk niet de bedoeling was. Dan laat je jezelf wel heel erg kennen.
Johanneke

Berichtdoor Daan Bakker » 25 okt 2012 20:11

Gouden Radio Ring: Effe Ekdom (3FM)
Omdat Ekdom een goede show neerzet met humor, muziekliefde zowel nieuw als oud, fijne stem en strak gepresenteerd met feel good songs. Maakt het heerlijk om naar te luisteren

Beste DJ Man Rob Stenders (3FM)
Deze man verdient echt een beter tijdstip en komt qua niveau dik maar dan ook dik boven de Coen en Sandra show uit. Zeker met Jelmer en Fred zouden zij een hele goede middagshow kunnen neerzetten. Rob klinkt jong met humor en net als Gerard muziekliefde voor nieuwe en oude muziek.

Beste DJ vrouw Kim van der Berkt (538)
Zelf presenteren kan ze niet, maar Martijn kon ze prima aanvullen en daarmee hadden ze een goed nachtprogramma. Helaas alweer uit elkaar. Ik vind er bij Niek niet goed uit de verf komen. Ik had liever gezien dat Martijn en zij een weekendshow gingen maken.
Daan Bakker

Berichtdoor JS » 26 okt 2012 09:58

Gouden Radio Ring: Timur Open Radio (3FM)
Beste DJ Man Edwin Evers (538)
Beste DJ vrouw Willemijn Veenhoven (Radio 1)
De radio blijft het doen!!!
JS

Berichtdoor Bagare » 26 okt 2012 10:34

Ik heb gestemd op

GoudenRadioRing: 538 Top 40
Zilveren RadioSter Man: Edwin Evers
Zilveren RadioSter Vrouw: Eva Koreman
*** Kink FM Bedankt! ***
Bagare

Berichtdoor Wissewasje » 26 okt 2012 10:35

Gouden Radioring: The Friday Move (BNR NieuwsRadio)
Man: Mark Labrand
Vrouw: Petra Grijzen
Probeer in alles 'de apple' onder de radio stations te zijn. Wees een stukje gladder, een stukje slimmer, sexyier en beter.
Wissewasje

Berichtdoor Bfm » 26 okt 2012 11:01

Gouden radioring: Programma van Dennis Ruyer toen hij nog in de avond zat.
Man: Mark Labrand
Vrouw: Kim vd Berkt
Bfm

Berichtdoor Debaser » 27 okt 2012 14:28

Programma: Effe Ekdom (goed gemaakt, liefde voor radio druipt er vanaf, leuke items, soms wel iets te incrowd - maar hé, dat ben ik, dus jammer dan :wink:)
Man: Gerard Ekdom (zie een beetje hierboven, liefde voor radio en muziek, niet bang om onbekende artiesten of platen te pluggen)
Vrouw: Roosmarijn Reijmer (in het begin had ik wat moeite met haar op de radio, verstand van muziek heeft ze zeker, maar het klonk wat chaotisch, daarnaast wist ik dat ze naar 3Voor12 ging omdat de VPRO graag een vrouw had, maar ze heeft zich goed ontwikkeld en hoort nu bij de topvrouwen van de radio)
Be a debaser!
Debaser

Berichtdoor Moorkop » 28 okt 2012 07:27

Wat mij betreft zijn de nominaties als volgt:
-Beste radioprogramma: Somertijd....Ik vind dat Rob en zijn crew die dit jaar eindelijk eens verdienen. Heerlijke radio naar een dag werken. Het sfeertje "Ouwe jongens krentenbrood" wordt perfect neergezet met Rob, DJ Sven en Joeri de Prijzensloerie. Bovendien zit ook Dingetje regelmatig in het programma. Ook al ben ik chagrijnig na 1 dag hard werken; die heren krijgen dan altijd een glimlach op mijn gezicht.

-Beste radioman: Hier zou ik Rob van Someren neer kunnen zetten maar die maakt mede zo'n goed programma in mijn ogen(zie alinea hierboven) dankzij zijn sidekicks. Ik gun hem dit jaar Michiel Veenstra. Maakt een strakke avondshow, klinkt enthousiast en gedreven. Weet zijn luisteraar te boeien met goede muziek en een strakke presentatie met soms een vleugje zelfspot. Heb ook aan Gerard Ekdom zitten denken maar ik vind hem een beetje een over het paard getild ventje worden naarmate hij bekender wordt. Vandaar dus mijn keuze voor Michiel Veenstra.

-Beste radiovrouw: Zonder twijfel Roosmarijn Reijmer. Goede presentatie en gedreven in het vak wat radio maken heet. Het VPRO-programma op 3FM in de avonduren is haar op het lijf geschreven!
Moorkop

Berichtdoor JS » 02 nov 2012 13:04

Alles is inmiddels bekend:
http://www.radiofreak.nl/nieuws/12047/A ... RadioRing/
http://www.radiofreak.nl/nieuws/12048/G ... er-bekend/

Een overzicht:
Genomineerd voor de AVRO Gouden RadioRing:
- De Avondploeg, Slam!FM
- Effe Ekdom, AVRO, 3FM
- Het Foute Uur, Q- Music

Genomineerd voor de Zilveren RadioSter Man:
- Edwin Evers, 538
- Gerard Ekdom, AVRO, 3FM
- Jeroen van Inkel, Q- Music

Genomineerd voor de Zilveren RadioSter Vrouw:
- Claudia de Breij, VARA, 3FM
- Kristel van Eijk, Q- Music
- Roosmarijn Reijmer, VPRO, 3FM
JS

Berichtdoor Qmusic_isgood_foryou » 02 nov 2012 15:51

Q-music effect is makkelijk te verklaren: Voorgaande edities zat Q-music er nooit bij, omdat de luisteraars waarschijnlijk nooit af wisten van bestaan van deze prijs. Nu heeft Q-music opgeroepen te stemmen voor Foute Uur en toen dachten luisteraars waarschijnlijk dan stem ik bij beste man en vrouw meteen ook op Q-dj's in dit geval Kristel en Jeroen van Inkel die natuurlijk al veeeeel eerder een prijs hadden moeten hebben.
No music, No life ;-)
Qmusic_isgood_foryou

Berichtdoor JS » 02 nov 2012 16:27

Qmusic_isgood_foryou schreef:Q-music effect is makkelijk te verklaren: Voorgaande edities zat Q-music er nooit bij, omdat de luisteraars waarschijnlijk nooit af wisten van bestaan van deze prijs. Nu heeft Q-music opgeroepen te stemmen voor Foute Uur en toen dachten luisteraars waarschijnlijk dan stem ik bij beste man en vrouw meteen ook op Q-dj's in dit geval Kristel en Jeroen van Inkel die natuurlijk al veeeeel eerder een prijs hadden moeten hebben.

Klopt inderdaad. Ze zijn er nu actief mee bezig geweest. Ook zijn ze, met 3FM, de grootste op socialmediagebied. Dit zorgt natuurlijk voor veel klikjes. Slim natuurlijk!

Dit geeft ook weer een zwakte van de prijs aan. Want het is vooral wie kan de grootste aanhang mobiliseren.
JS

Berichtdoor HitzRadioFM » 03 nov 2012 22:27

Mijn lijstje:

AVRO Gouden RadioRing:
- Effe Ekdom, AVRO, 3FM

Zilveren RadioSter Man:
- Jeroen van Inkel, Q- Music

Zilveren RadioSter Vrouw:
- Kristel van Eijk, Q- Music
HitzRadioFM, The Best Music!

www.HitzRadioFM.tk
info@HitzRadioFM.tk
HitzRadioFM

Berichtdoor Spiller » 04 nov 2012 19:04

Dit is en blijft mijn favoriete lijst!

Genomineerd voor de AVRO Gouden RadioRing: - Effe Ekdom, AVRO, 3FM

Genomineerd voor de Zilveren RadioSter Man: - Jeroen van Inkel, Q- Music

Genomineerd voor de Zilveren RadioSter Vrouw: - Kristel van Eijk, Q- Music

Ik heb er niet lang over nagedacht, was al snel duidelijk voor mij, dit is mijn lijst, net als mijn voorganger lees ik;-) -bier
Spiller

Berichtdoor rutgrrr » 04 nov 2012 20:43

Wij van de Avro bevelen aan: De Avro.

Jaaaaa ja. :wink:
rutgrrr

Volgende

Keer terug naar Landelijk commercieel en publiek