Luistercijfers Agustus-September 2012

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderators: admin6, admin5

Luistercijfers Agustus-September 2012

Berichtdoor rutgrrr » 23 okt 2012 12:11

Afbeelding

Radio 1 ziet de winst in haar marktaandeel van de vorige periode bijna verdampen. Het station verliest 0,8 procent marktaandeel. Dat blijkt uit de luistercijfers over de periode augustus-september van het Nationaal Luister Onderzoek. 3FM is de grootste winnaar, het station krijgt er 0,7 procent bij. 538 blijft marktleider met 11,7 procent.
Ondanks het verlies van Radio 1 is het marktaandeel wel 0,6 procent hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. Toen had het station wel te kampen met de zendmast problemen in Hoogersmilde. Ook Sky Radio, Overige zenders, Radio 1, Radio 10 Gold, Radio 4 en Slam!FM zien ook het marktaandeel terug lopen.

100% NL haalt deze periode met 4,9 procent het hoogste marktaandeel ooit. Ook 538, Radio 2, Arrow Jazz FM, BNR Nieuwsradio, Q-music, Radio 5, Radio 6 soul en jazz en ORN zien ook het marktaandeel stijgen.

Aan het onderzoek deden 11.257 respondenten mee van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 40 minuten per dag en is daarmee zeven minuten langer dan in de vorige periode.

Ik moet zeggen: complimenten aan 100%NL. Fantastisch resultaat. Verder lijken 3FM, Radio 2 en Sky Radio te jojo'en om de 2e plek. Geen peil op te trekken waardoor de dalingen en stijgingen optreden.
rutgrrr

Re: Luistercijfers Agustus-September 2012

Berichtdoor Oortjes » 23 okt 2012 16:26

Geweldig resultaat van 100%NL inderdaad. Op naar de luistercijfers van "de grote jongens"! Het is na Veronica het tweede station dat met een geclausuleerd kavel een fors marktaandeel weet te scoren. Gezien de onmogelijke wetgeving op dit vlak, mag dat een prestatie genoemd worden.

Het station brengt een eveneichtig prgramma, voorspelbaar en toch afwisselend. Ik ben beieuwd of op termijn ook de weekendprogrammering ingevuld gaat eorden.
Rock 'n roll is better than music!
Oortjes

Berichtdoor dj-chris » 23 okt 2012 18:22

@ Herbert en team....gefeliciteerd. -bier

Denk dat radio 2 het in de komende periode nog beter gaat doen, omdat de top 1000 weer voor de deur staat.
Daarom zal Sky wat zakken en ook mede is dit de oorzaak ( denk ik ) doordat ze een ander format draaien.
Er zijn wat mensen afgehaakt, en de nieuwe groep zal zich nog moeten aanmelden.
Persoonlijk vind ik er nummers tussen zitten die je beter bij Veronica kan draaien.

Waarom zou 3 FM zo fors gestegen zijn?
Je hebt lokaal nieuws en wereldnieuws,alleen kan lokaal nieuws ook wereldnieuws zijn!
dj-chris

Berichtdoor Oortjes » 23 okt 2012 19:17

Waarschijnlijk zijn de evenementenliefhebbers van Radio 1 weer terug naar 3FM. Een andere verklaring kan ik met deze cijfers niet bedenken.
Rock 'n roll is better than music!
Oortjes

Berichtdoor Rolfz » 25 okt 2012 12:00

dj-chris schreef:@ Herbert en team....gefeliciteerd. -bier

Denk dat radio 2 het in de komende periode nog beter gaat doen, omdat de top 1000 weer voor de deur staat.
Daarom zal Sky wat zakken en ook mede is dit de oorzaak ( denk ik ) doordat ze een ander format draaien.
Er zijn wat mensen afgehaakt, en de nieuwe groep zal zich nog moeten aanmelden.
Persoonlijk vind ik er nummers tussen zitten die je beter bij Veronica kan draaien.

Waarom zou 3 FM zo fors gestegen zijn?

Bedoel je de top 2000?
The Opie & Anthony (& Jim Norton) virus is spreading!
XM channel 202 http://www.xmradio.com/player/guest/xmg ... ter.action
Sirius channel 197 http://www.sirius.com/freetrial/register
Rolfz

Keer terug naar Landelijk commercieel en publiek