Lijstjes moe!

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderators: admin6, admin5

Lijstjes moe!

Berichtdoor Moorkop » 10 okt 2012 16:39

Ja hoor, al weer een lijst bij Radio Veronica! Ditmaal de Zero's Top 500!
We hebben pas al een Download Top 1000 gehad, een herhaling van de Top 1000 Allertijden van het jaar 2011, de 90's Top 590, een lijst van de jaren 80. Wat is het volgende? Radio Veronica: Stop hier nu eens mee en maak gewoon radioprogramma's met goede muziek. Het is echt niet origineel meer. Ben langzaamaan aan het afhaken van deze zender. Het is allemaal zo voorspelbaar en het lijkt steeds erger te worden.
Het enige wat ze voor mekaar hebben is een uitstekend DJ-team. Het einde van het jaar een lijst; Oke! Maak er desnoods dan een Top 5000 Allertijden van en zend deze de hele maand december uit! Dan onderscheid je je enigszins. Heb het een beetje gehad met deze zender. Ik luister de laatste tijd vaker naar 3FM en soms naar Radio 2.
Moorkop

Re: Lijstjes moe!

Berichtdoor Zwarte IJsbeer » 10 okt 2012 18:45

Ach ja en als je dan ook nog de slogan hoort ''jij hebt ze uitgezocht en wij hebben ze op een rijtje gezet'' Die klopt natuurlijk ook niet. Je bent genoodzaakt nummers aan te klikken die door Veronica worden uitgezocht. Na het stemmen zet de Veronica computer ze op een rijtje. Maar de luisteraars vinden het pracht, zo blijkt steeds weer.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht
Zwarte IJsbeer

Berichtdoor bazza » 10 okt 2012 20:57

Deze lijst is juist de enige waar ik wel blij mee ben omdat de 00's een lekker decennium is. Maar Veronica heeft idd wel extreem veel lijsten. De programma's veranderen daar echter weinig door, alleen de muziek. Dus zie het probleem niet echt.
bazza

Berichtdoor Budweiser » 10 okt 2012 21:00

Moorkop schreef:Ben langzaamaan aan het afhaken van deze zender.

versnel dat proces, en je leeft een stuk rustiger.
Bababooey !
Twitter
Budweiser

Berichtdoor Radiowaubach » 10 okt 2012 22:15

Laatste Reactie "Vind ik leuk!"
Radiowaubach

Berichtdoor sandertjo » 10 okt 2012 23:17

Ik was ook een beetje klaar met de lijstjes van Radio Veronica. Maar de 00's top 500 daar ben ik toch wel heel blij mee. Veronica laat nu eens hits horen, die ze juist het minste draaien uit hun playlist. Over het algemeen zijn het nog steeds 80's & 90's. En die heb ik ondertussen wel vaak genoeg.gehoord.
sandertjo

Berichtdoor djvinnieman » 11 okt 2012 14:20

Radio Veronica heb ik gelukkig allang vaarwel gezegd. Zo ook 538, Slam, Sky, 100% Prut en Decibel.
Was al die herhalingen van constant dezelfde nummers, acties en lijstjes zo verschrikkelijk zat.

Niets maar dan ook niets is meer vernieuwend bij deze zenders. Het verrassingseffect en spontaniteit gehalte is totaal gevlogen.
Zelfs in de "lijstjes" als playlisten van vele hoor je zo vaak dezelfde nummers dat je gewoon een hekel aan de nummers zelf krijgt. -kots
Nee hoor, ik mis totaal niks. En ik erger me gelukkig niet meer ook.

Gewoon deleten die zenders op zowel de huis als autoradio.

En dan wil Veronica terug in het publieke bestel?
Nou dan mogen ze wel heel wat aanpassingen doen in de programmering en playlists.
Laat ze maar lekker met al die top weet-ik-hoeveel lijstjes en de Seagal, van Damme en Willis herhalingen op tv bij SBS blijven..
Vinnieman...what else?
djvinnieman

Berichtdoor bontekoe » 11 okt 2012 15:04

ach, ik kijk wel weer uit naar de Top4000, dat dan weer wel....haha. Alleen jammer dat mijn autoradio niet zo lekker AM wil ontvangen :(
bontekoe

Berichtdoor Budweiser » 11 okt 2012 17:15

djvinnieman schreef:En dan wil Veronica terug in het publieke bestel?

ehm, dat is het bedrijf wat achter het magazine zit... niet het bedrijf binnen de sky radio group wat radio veronica maakt.
Bababooey !
Twitter
Budweiser

Berichtdoor Echtwel » 11 okt 2012 19:44

Ik vind ze ook leuk die lijsten zeker die top 500 van de zero's 2000-2010 , als het niks vind zet je radio gewoon lekker op een andere zender er is nu genoeg te kiezen. :)) -+dance :D
Echtwel

Berichtdoor mandera » 12 okt 2012 08:25

Radio Veronica heeft veel lijstjes momenteel ja:

- 80's Top 880
- 90's Top 590
- 00's Top 500
- Rock Top 500
- Download Top 1000 Allertijden
- Top 1000 Allertijden
- Album Top 1000 Allertijden

Meeste van deze lijstjes worden 2x per jaar uitgezonden. Nummers uit de 00's Top 500 die tussen 9u en 19u worden uitgezonden, worden 's avonds na 19u zelfs herhaald. Zaterdag herhalen ze de complete Top 100.

Het 00's lijstje wat nu draait vind ik persoonlijk wel heel erg leuk, dan kijk ik niet naar de lijst zelf maar naar de muziek. Deze nummers moeten ze gewoon veel meer draaien! De Top 10 van alle lijstjes van Veronica kennen we wel zo ongeveer. Jammer dat Coldplay weer op 1 staat in dit lijstje, ook ongeloofwaardig dat Black Eyed Peas - I Got A Feeling de meest gedownloade track ooit zou zijn. Maar goed.

Over de DJ's, ik vind het overdag (tussen 9u en 16u) eigenlijk 3x niks, Dennis Houbee klinkt als een pratende automaat, die zich ook nog om de haverklap verspreekt en Bart van Leeuwen vind ik een beetje saai, klinkt soms alsof hij het tegen zijn zin doet.

Maar qua muziek zijn deze lijstjes een leuke afwisseling!
mandera

Berichtdoor Radioavontuur » 12 okt 2012 11:25

Bij RadioVeronica/ Sky hebben ze vast wel eens onderzocht dat de doelgroep al die lijstjes kennelijk wel pikt: qua luistercijfers is Veronica er iig niet op achteruit gegaan. In feite is het gewoon muziek binnen het Veronica format, maar ieder keer weer verpakt in ander lijstje. En als het station met de lijstjes kunnen ze zich wel weer onderscheiden van de rest.
Het Radioavontuur: iedere vrijdag - goede vrijdag!
Radioavontuur

Berichtdoor Spiller » 14 okt 2012 08:34

Ik vind het persoonlijk altijd erg leuk om naar een hitlijst te luisteren, ook hoor je dan vaak weer muziek die je lang niet hebt gehoord op de radio, zeker als het gaat om goud van oud lijsten zoals bij Veronica. Maar ik luister ook graag naar de Top 40 van nu, hierdoor weet je ook wat er speelt. Ik heb i.i.g. zeker geen bezwaar tegen hitlijsten. :-)
Spiller

Berichtdoor rutgrrr » 14 okt 2012 20:27

Kennelijk wordt het door luisteraars gewaardeerd als ze op deze manier bij een radiozender betrokken worden. Dus vooral me doorgaan als het werkt.
rutgrrr

Keer terug naar Landelijk commercieel en publiek