commercial pingels KOPEN

Wil je vormgeving laten horen of wil je iets vragen over vormgeving? Dat kan hier!

Moderators: admin6, admin5

commercial pingels KOPEN

Berichtdoor rutgrrr » 24 feb 2012 20:56

Ik ben dringend op zoek naar een commercial pingel voor een lokaal Hot AC radiostation. Uiteraard ben ik van harte bereid om hier voor te betalen als dat nodig is, hoewel gratis voor niks ook mag. Qua sound: denk aan de Q music pingel of zoiets als wat Simone FM oid gebruikt. Lekker snel, up en kort.

Kent iemand een site waar ik die dingen kan kopen? Dank u, dank u.
Hot Rockin' Flame Throwin' dinges.
rutgrrr

Re: commercial pingels KOPEN

Berichtdoor Ingebruik » 24 feb 2012 21:28

Alleen een commercial sounder.. weet niet of iemand alleen daar aan begint?

Op de frontpage van radiofreak loopt momenteel een banner van een vormgevingsbedrijfje, wellicht kun je daar wat mee? En nee, daar heb ik niks mee te maken, maar ik denk dat je het in zulke bedrijfjes moet zoeken.
Ingebruik

Berichtdoor rutgrrr » 24 feb 2012 21:35

Thanks, ik heb er al een paar benaderd :)

Even disclaimer: ik ben zowat professioneel googleaar. Dus dat heb ik uiteraard al gedaan :))

Eerder bood Selwyn Donia ook dit soort dingetjes aan op een speciale broadcast-fx website, maar die bestaat niet meer en dus zijn de "commercialsounders" daar, zoals ze officieel heten, ook niet meer te koop
rutgrrr

Berichtdoor Richardkuppens » 04 maart 2012 12:52

Ik heb nog wel eens wat gekocht op broadcaststockmusic.com maar die site zou zijn verkocht stond er op de site te lezen laatst. Misschien komt dat weer online in de toekomst vanuit een nieuwe eigenaar.
Richardkuppens

Berichtdoor Martijn » 21 maart 2012 17:25

Je kan ook terecht op http://www.audionetwork.com/. Ik ben daar zelf ook aan het zoeken naar een goede basis voor een "commercial sounder". Best lastig overigens.
Persoonlijk vind ik de plingel van Omroep Brabant erg mooi.
Correct me if i'm wrong.
Martijn

Berichtdoor Hoort-u-mij » 15 mei 2012 16:15

Zelf maken! Zijn genoeg stukjes software waar je dit mee kan... Fruity loops, Logic, garage band etc

Beetje muzikale aanleg is wel handig...
Hoort-u-mij

Berichtdoor The Dj » 19 mei 2012 10:59

rutgrrr schreef:Ik ben dringend op zoek naar een commercial pingel voor een lokaal Hot AC radiostation. Uiteraard ben ik van harte bereid om hier voor te betalen als dat nodig is, hoewel gratis voor niks ook mag. Qua sound: denk aan de Q music pingel of zoiets als wat Simone FM oid gebruikt. Lekker snel, up en kort.

Kent iemand een site waar ik die dingen kan kopen? Dank u, dank u.

Eerst even dit..

" auteursrechtelijk beschermde muziek is dit niet..!, heb dit in mijn eigen home studio gemaakt vraag hier ook geen geld voor "

Rutger en andere belangstellende
hier een link ...zomaar wat gemaakt, suc6 ermee :wink:
https://rapidshare.com/files/1451596237/pingles.wav

Groeten, Ron
http://www.youtube.com/ronvdmar
The Dj

Berichtdoor radiolady » 19 mei 2012 14:05

Spijtig voor jou, de componist, maar die vlieger gaat dus niet op helaas...

Ook bij opdrachtmuziek geldt, of je er nu wel of geen vergoeding voor vraagt, voor het openbaarmaken is afdracht verschuldigd. En dat is standaard bij uitzendende instanties. Lokale omroep of webradio vormt hierop dus geen uitzondering. Ik zou (uit voorzorg) in dit geval als radiozender bij BS een regeling treffen. Er is namelijk juridisch nogal wat gewijzigd over intellectueel (auteurs)recht.
radiolady

Berichtdoor dj-chris » 19 mei 2012 14:48

Aardig van Ron dat hij het beschikbaar stelt. :D
Je hebt lokaal nieuws en wereldnieuws,alleen kan lokaal nieuws ook wereldnieuws zijn!
dj-chris

Berichtdoor Hoort-u-mij » 19 mei 2012 16:02

Voor rechten vrije fx en libary muziek hoef je GEEN afdracht te doen. Lokale omroepen betalen gewoon bepaald bedrag en daar zit muziek waar rechten op rusten ook bij... Als jij van de maker toestemming (Buy out) heb en hij doet afstand van deze productie dan mag je er gewoon mee doen wat jij wil...

Daarom draaien sommige winkelcentra en telefoondiensten vaak "net niet platen" die lijken op populaire muziek maar in feite anders zijn dan het origineel waar spraken is van auteursrecht... En kost het minder rechten afdracht aan het einde van het jaar!

Vanaf regionale omroep en groter doet men per audio item aangeven dat het AirPlay heeft gehad en zal er per muziek stuk worden betaald indien er rechten op rusten.
Hoort-u-mij

Berichtdoor rutgrrr » 19 mei 2012 18:27

Hallo hallo, ik zal me maar even melden in dit topic: Inmiddels ben ik voorzien. De uiteindelijke pingel is een mengsel geworden van een gekochte pingel voor t melodietje/soundje en een effect/beat uit een productie-library.

Alles rechtenvrij (buy-out) dus idd: geen BS afdracht. En zelfs al was dat zo: Dan is dat geregeld via het Olon-contract, dat ELKE lokale omroep zowat afsluit.
rutgrrr

Berichtdoor radiolady » 19 mei 2012 22:39

Je muziekvergunning... dekt alleen het hitrepertoire. Lees het maar na. OLON is slechts het doorgeefluik.
radiolady

Keer terug naar Vormgeving