Nieuwe Jingles Sky Radio

Wil je vormgeving laten horen of wil je iets vragen over vormgeving? Dat kan hier!

Moderators: admin6, admin5

Re: Nieuwe Jingles Sky Radio

Berichtdoor rutgrrr » 09 okt 2011 12:18

alex: Sky Radio is natuurlijk een AC station, en hoewel dat format wel aan verandering onderhevig is (Haddaway's What is Love als oldie en Pink - bad Influence als current, dat was 5-10 jaar geleden ongehoord op Sky), blijft de kern van de muziek volwassen en niet al te snel. Jingles moeten daar uiteraard op aansluiten, anders blendt het voor geen meter en krijg je weirde overgangen. Vandaar dat het tempo over het algemeen laag ligt.

Dan Female RF: Autotune wordt tegenwoordig als artistiek effect gebruikt. Niet raar om het terug te horen. Maar volgens mij vergis je en is de harmonie gewoon erg goed en liggen de stemmen dicht bij elkaar. Wat je ook vaak ziet is dat stemmen gedubbeld worden, dus dat 1 zanger/zangeres meerdere keren met zichzelf meezingt. NOG betere harmonie en het effect lijkt een klein beetje op autotune.
Hot Rockin' Flame Throwin' dinges.
rutgrrr

Berichtdoor Debaser » 09 okt 2011 12:45

DesmondB schreef:Alle pakketten van Wise Buddah met 'radio' hebben deze wijze van zingen. Luister ook even naar bv. Metro Radio op de site, die hebben dat ook.

Ritmisch is het misschien beter. Wise Buddah maakt ik in ieder geval geweldige vormgeving. Zag op hun website ook dat fijne pakket van 3FM uit eind jaren '90, begin '00.

Wat mij wel opvalt is dat in de jingles die WB voor het Oostenrijkse Life Radio maakte, het audiologo toch wel erg op dat voor Sky Radio lijkt. Alleen ligt daar de klemtoon wel goed. Inspiratie op of een halve resing?
Be a debaser!
Debaser

Berichtdoor rutgrrr » 09 okt 2011 13:17

Tja je ziet vaak dat jinglemakers een tijdje een bepaalde signature sound hebben. VHU heeft dat, en Wise Buddah ook denk ik.

Verder gaan de Sky-jingles nu in het nieuwe pakket omhoog in toonhoogte, nu er ra-di-OO wordt gezongen. In de oude jingles was dat ook al zo, met "sky ra-di-oo - 101-FM!" waarbij "FM" omhoog ging.

Qua gevoel wat de jingle zo achterlaat is dit dus positiever, iets vrolijker, meer "up".
rutgrrr

Berichtdoor EA » 09 okt 2011 14:06

Female RF schreef:
Die stijl mis ik tegenwoordig nou juist, dat grootse dat die jingles toen hadden (geen radio geluisterd in de 80's, maar begin jaren 90 waren ze er ook nog).

Ja zeker, de tijden zijn veranderd qua jingles maken. Vroeger was het wel beter, dat zeker. Het is allemaal wat vlakker geworden qua producties, minder orkestraler.
Weg met de eenheidsworst op de radio en het bewandelen van platgetreden paden.
EA

Berichtdoor rutgrrr » 09 okt 2011 15:31

Dat heeft natuurlijk ook te maken met veranderingen in de muziek. Jingles reflecteren (als je praat over CHR/Hot AC en AC)de sound van de muziek van dat moment.

Turbopop is van grote invloed op de Top 40 nu en dus de sound van jingles. Maar daarnaast is er nog genoeg ruimte voor akoestische en pop/rock elementen imho.

Het is natuurlijk niet meer dan logisch dat CHR/AC/Hot AC stations met hun tijd meegaan.
rutgrrr

Berichtdoor stefklep » 10 okt 2011 17:10

rutgrrr schreef:Tja je ziet vaak dat jinglemakers een tijdje een bepaalde signature sound hebben. VHU heeft dat, en Wise Buddah ook denk ik.

Verder gaan de Sky-jingles nu in het nieuwe pakket omhoog in toonhoogte, nu er ra-di-OO wordt gezongen. In de oude jingles was dat ook al zo, met "sky ra-di-oo - 101-FM!" waarbij "FM" omhoog ging.

Qua gevoel wat de jingle zo achterlaat is dit dus positiever, iets vrolijker, meer "up".

Dat viel we ook al op, als vind ik het wel een goede verandering, bij bepaalde jingels van sky kreeg ik niet echt een positieve feeling, en dat is bij de nieuwe wel het geval.
stefklep

Berichtdoor Evert » 11 okt 2011 10:57

Ik vind de nieuwe sky radio jingles erg goed. Het oude logo was ik onderhand wel zat en het klinkt allemaal erg modern en vrolijk. De volledige demo van het jingle pakket is nu ook te beluisteren op de site van Wise Buddah:

http://www.wisebuddah.com/?p=jingle&cat=14&client=284
Evert

Berichtdoor Edwin » 11 okt 2011 13:16

De jingles zijn goed (al vind ik het muziekkale logo niet echt geweldig), maar het gebruik laat nog wel wat te wensen over. Een uptempo jingle met daarna een lovesong plaat.... Dan heb je nog niets aan die "jingles die optimaal aansluiten bij de nu populaire Sky artiesten". Het klinkt als als de artiesten, nu nog dat aansluiten ;-)
Edwin

Vorige

Keer terug naar Vormgeving