Nieuwe Jingles Sky Radio

Wil je vormgeving laten horen of wil je iets vragen over vormgeving? Dat kan hier!

Moderators: admin6, admin5

Nieuwe Jingles Sky Radio

Berichtdoor rutgrrr » 07 okt 2011 20:19

Nieuw pakketje voor Sky. Wat vinden we er van?

Sky Radio verandert na 23 jaar haar audiologo. "Het nieuwe jinglepakket sluit beter aan bij de huidige muziekmix op het station en de vernieuwde branding en marketingstrategie van Sky Radio", aldus het radiostation. Het pakket is gemaakt door het Britse bedrijf Wise Buddah.

"Het zal voor sommige trouwe luisteraars even wennen worden om na 23 jaar een nieuw Sky audiologo te horen. Maar het was hoog tijd voor een complete makeover. Je moet met je tijd meegaan en we wilden jingles die optimaal aansluiten bij de nu populaire Sky artiesten." Zegt Uunco Cerfontaine, Chief Creative Officer Sky Radio Group.

"De jingles zijn ingezongen in de studio in Londen door zeer ervaren Engelse en Amerikaanse zangers waaronder hitzangeres Lucie Silvas, die in 2006 nog een nummer 1 hit scoorde in Nederland, met 'Everytime I Think Of You', samen met Marco Borsato." Anthony Timmers van 'Capital of Media' heeft samen met Arjan van Lierop van Sky Radio de definitieve versies geproduceerd met de stationvoices Kas van Iersel en Marlayne Sahupala en het resultaat van al die maanden werk is sinds vanmiddag op Sky Radio te beluisteren."

http://www.skyradio.nl/zf_specials/2011 ... ingles.mp3

Het werd ook wel een keer tijd. Klinkt niet gek, blijft erg AC maar het klinkt inderdaad eigentijdser.
Hot Rockin' Flame Throwin' dinges.
rutgrrr

Re: Nieuwe Jingles Sky Radio

Berichtdoor lion » 07 okt 2011 20:38

ik ben een vaste luisteraar en vind het een gaaf pakket geworden het past veel beter bij de huidige muziekmix die toch wat minder soft is als in de jaren '90 het geval was. het vorige pakket was ook al wat frisser als het pakket uit de tijd van de 100,7 FM omdat er toen ook nog jaren 70 platen tussen zaten. voor zover ik de jingles ken is dit volgens mij het vierde pakket. de eerste uit de kabeltijd, de 2de uit de 100,7 FM tijd, de 3de uit de huidige 101 FM tijd en dan de nieuwe.
lion

Berichtdoor Ingebruik » 07 okt 2011 20:46

Niet verkeerd hoor, als ik het zo eens hoor!

FF anders, maar inderdaad, meer anno nu dan het vorige pakket.

Kijk hoe lang het duurt voordat ik dit logo automatisch "volg" als ik het hoor :)) Oude logo was natuurlijk wel sterk, juist omdat het zo lang gebruikt is, goed voor de herkenning. Maar na 23 jaar vernieuwen kan geen kwaad, zeker niet in het veranderde radiolandschap en de doelstellingen van het station.

Altijd een risico, zoiets veranderen, maar naar mijn idee goed geslaagd!
Ingebruik

Berichtdoor EA » 07 okt 2011 22:12

Klinkt fraai. Ik was het oude logo wel zat. Gebeurd niet vaak dat een station van zijn audio logo af stapt. Misschien ook iets voor Veronica? Dat is nog steeds het bekende deuntje uit de oude tijd van Veronica en eerlijk is eerlijk. Dit Veronica heeft totaal niets meer met het oude, rebelse en flitsende Veronica van het Laapersveld te Hilversum te maken. Wie weet zit dat ook wel in de planning.
Weg met de eenheidsworst op de radio en het bewandelen van platgetreden paden.
EA

Berichtdoor retep » 08 okt 2011 12:05

lion schreef:ik ben een vaste luisteraar en vind het een gaaf pakket geworden het past veel beter bij de huidige muziekmix die toch wat minder soft is als in de jaren '90 het geval was. het vorige pakket was ook al wat frisser als het pakket uit de tijd van de 100,7 FM omdat er toen ook nog jaren 70 platen tussen zaten. voor zover ik de jingles ken is dit volgens mij het vierde pakket. de eerste uit de kabeltijd, de 2de uit de 100,7 FM tijd, de 3de uit de huidige 101 FM tijd en dan de nieuwe.

tja maar dat waren allemaal kleine verandering, dit klijkt heel ergens anders dan het eerst konk
retep

Berichtdoor RMF » 08 okt 2011 12:24

Moet wel even wennen aan het nieuwe pakket, maar het klinkt wel erg goed. Hoop alleen dat ik na een dagje Sky luisteren meer een leuke plaat in mijn kop heb dan het deuntje van die jingles -+dance

Is het trouwens iemand al opgevallen dat alle jingles van de Sky Radio Group-zenders nu zijn gemaakt door Wise Buddah (Classic FM, Veronica sinds een tijdje en nu dus Skyradio)?
RMF

Berichtdoor rutgrrr » 08 okt 2011 13:14

Wat me nu opvalt: de frequentie is er helemaal uit. Goede zet.
rutgrrr

Berichtdoor retep » 08 okt 2011 13:37

rutgrrr schreef:Wat me nu opvalt: de frequentie is er helemaal uit. Goede zet.

willen ze zeker hier ook 23 jaar mee doen :)
retep

Berichtdoor rutgrrr » 08 okt 2011 16:43

retep schreef:
rutgrrr schreef:Wat me nu opvalt: de frequentie is er helemaal uit. Goede zet.

willen ze zeker hier ook 23 jaar mee doen :)

Dat zou lekker zijn natuurlijk. Scheelt een hoop kosten om telkens nieuwe frequenties te moeten communiceren :smile:
rutgrrr

Berichtdoor Debaser » 08 okt 2011 21:00

Oh, wow. Dit is best wel anders maar niet verkeerd hoor. Past volgens mij prima bij het station, misschien zelfs wel beter dan die vorige. Die waren toch iets te zeurderig voor tegenwoordig.

En opvallend: Niet langer Top Format. Sky Radio was daar volgens mij toch wel een van de trouwste klanten (al brachten ze waarschijnlijk niet zoveel geld op).
Be a debaser!
Debaser

Berichtdoor Finalizer » 09 okt 2011 08:08

Frisse sound, werd wel eens tijd. Alleen valt me op dat het lijkt alsof ze een bestaand pakket gebruikt hebben; wie zingt er nou ra-di-OOO met de klemtoon op O (de melodie gaat daar ook omhoog....) - in plaats van RA-di-o...... Het komt onnatuurlijk over tenzij je een Fransoos bent, die hebben het ook over ra-di-OOO. Je hoort dat heel vaak bij re-sings. Iemand een idee of dit customised of resing is?
Finalizer

Berichtdoor DesmondB » 09 okt 2011 10:35

Alle pakketten van Wise Buddah met 'radio' hebben deze wijze van zingen. Luister ook even naar bv. Metro Radio op de site, die hebben dat ook.
DesmondB

Berichtdoor EA » 09 okt 2011 10:37

Het is nog altijd beter dan de Tros jingles uit de jaren 80, 'radio' werd toen gezongen als 'radijoh'.
Weg met de eenheidsworst op de radio en het bewandelen van platgetreden paden.
EA

Berichtdoor Female RF » 09 okt 2011 11:14

Duidelijk hoorbare autotune, da's het eerste wat me opvalt. O.k., ze hebben er niet helemáál robots van gemaakt, zoals veel vocalisten in hedendaagse popnummers klinken, maar toch zonde dat het nog steeds aanwezig genoeg is om op te merken.

Maar goed, bij Sky Radio weten ze verdomd goed wat ze doen, gaat niets zonder intensief onderzoek, en ik ga ervan uit dat de doelgroep het prachtig zal vinden. En daar gaat het om. :razz:

EA schreef:Het is nog altijd beter dan de Tros jingles uit de jaren 80, 'radio' werd toen gezongen als 'radijoh'.

Die stijl mis ik tegenwoordig nou juist, dat grootse dat die jingles toen hadden (geen radio geluisterd in de 80's, maar begin jaren 90 waren ze er ook nog).
Kip in hanenhok, en sinds 1991 besmet met het radiovirus.
Streamlink
Female RF

Berichtdoor alex.. » 09 okt 2011 12:11

Het is echt heel anders, vergeleken met de oude.
Ik vind deze jingle's wel allemaal wat sloom, maar de radio zelf heb ik nog niet aan gehad, want volgens mij zit er nog veel meer in het pakket ;).

Zouden ze nu ook de kerst/nieuwjaars jingle's al gemaakt hebben (aangezien ze op dat digitale kanaal nog de oude hebben).
alex..

Volgende

Keer terug naar Vormgeving