wie kan jingle's maken

Wil je vormgeving laten horen of wil je iets vragen over vormgeving? Dat kan hier!

Moderators: admin6, admin5

wie kan jingle's maken

Berichtdoor nastyradio » 17 aug 2011 08:54

Wij van NastyRadio zouden graag nieuwe jingles hebben
Graag alles af gemixt als het kan
Wie kan mij helpen hier mee

1. Dit is NastyRadio

2. NastyRadio nummer 1 in Hits

3. Je luistert naar NastyRadio

4. Je luistert naar de Nasty top 20

5. NastyRadio - Het station dat je speakers laat knallen

6. NastyRadio - The place to be yeaaaah

7. check www.nastyradio.eu voor meer informatie

8. NastyRadio hit na hit de lekkerste muziek

9. NastyRadio met de Nasty top 20

Alles in het nederlands het zou top zijn mischien afmixen

m.v.g Jacob owner NastyRadio
nastyradio

Re: wie kan jingle's maken

Berichtdoor WRP » 17 aug 2011 09:05

Uhm... in de top van deze website staat een heel mooie advertentie waar je op kunt klikken? :))
WRP

Berichtdoor RMF » 17 aug 2011 09:25

Je zit op het verkeerde forum. Voor gratis jingles moet je naar www.voiceoverforum.nl. Ff aanmelden en je hebt in no-time jingles.
RMF

Berichtdoor michel huiser » 19 aug 2011 07:28

Google eens op jingles, er zijn in nederland tegenwoordig veel makers van jingles.
michel huiser

Berichtdoor Female RF » 21 aug 2011 19:15

Eerst even een waarschuwing: véél tekst hieronder, maar die is ook voor anderen met een vergelijkbare vraag. :wink:

RMF schreef:Je zit op het verkeerde forum. Voor gratis jingles moet je naar http://www.voiceoverforum.nl. Ff aanmelden en je hebt in no-time jingles.

Nou ja, voor sommige fora, zoals die met geluidseffecten (er hoort tenslotte iets van geluid onder...), moet je wel voldoende reputatie-punten hebben. En dat duurt een tijdje, voor je die bij elkaar hebt. In mijn geval - want ik heb geen geschikte stem om voiceovers in te spreken - zal het nooit gebeuren.

Voor het aanvragen van een stem zijn die reputatiepunten niet nodig; alleen een post in het voorstel-forum en een paar dagen geduld, want je moet als nieuw lid even wachten voor je er je eerste ingesproken zinnetjes mag aanvragen.

Qua geluiden kan je het eventueel op de buitenlandse variant, http://www.radiodaddy.com, proberen, daar is het geluidseffecten-subforum namelijk wel meteen toegankelijk. Heb ik zelf nog het een en ander gevonden (niet eens zelf aangevraagd, er is een hele voorraad aan kale geluiden beschikbaar), naast wat minuscule stukjes die ik her en der in platen en op de site http://www.freesound.org gevonden heb (ook leuk, dat soort dingen proberen te zoeken!), wat ik vervolgens gecombineerd heb met een op Voiceoverforum aangevraagde stem. :smile:

Als je het goed aanpakt heb je na een poosje de twee basis-ingrediënten bij elkaar: Een stem en het geluidje/muziekje dat eronder moet. En dan kan je aan de slag in Audacity. Stemmen en geluidjes in dat programma combineren is niet héél moeilijk. Voor jingles in z'n meest basic vorm open je de file met de muziekje cq. het geluidseffect dat je gebruikt (wordt vaak mooier als je het in en out laat faden, trouwens, zit onder de tab 'effecten'), maak je een extra spoor aan ('sporen' --> 'toevoegen' --> 'stereospoor'), en plak je ergens op dat extra spoor de stem. En dan exporteren (alles selecteren en dan 'bestand' --> 'selectie exporteren'. Opslaan als. En dan worden de twee sporen gecombineerd in één nieuwe mp3-file: je jingle.

Wel eerst even alle losse elementen normaliseren met Mp3gain. :wink:

Nee, je krijgt er geen Topformat-kwaliteit mee, of van die superdeluxe klinkende jingles vol koortjes en orkesten zoals de Tros die in de jaren 80 had. Maar het is wel gratis, en 'gewoon leuke' jingles liggen zeker in bereik. Sommige stemmen op Voiceoverforum zijn echt heel goed, en sommige geluiden op Radiodaddy en Freesounds ook. Kwestie van goed zoeken. Kan gecombineerd best iets beluisterbaars opleveren. :smile:

michel huiser schreef:Google eens op jingles, er zijn in nederland tegenwoordig veel makers van jingles.

Maar wat je dan krijgt, als je ze betaalbaar probeert te houden? M'n intuïtie zegt dat de TS er niet heel veel voor neer zou willen leggen. Zelf heb ik eerste instantie twee goedkope jinglebedrijfjes geprobeerd, omdat het vrijgemaakte budget al aan ándere aspecten van de zenders op ging, maar dat was beiden bagger (boerse stemmen en rare, op een vervelende manier gedateerde geluiden), terwijl Voiceoverforum me in ieder geval een hele goede stem opleverde om mee te kunnen knutselen. Een site die ik helaas pas ná die twee pogingen ontdekte. En de geluiden die ik her en der gratis opsnorde, klonken professioneler dan die op de goedkope jinglesites.

Vandaar dat ik hierboven ook die uitgebreide tutorial geef, om in ieder geval een póging te doen ze zelf te maken, inclusief de muziek. Hebben andere mensen, met een vergelijkbaar verzoek en een klein/geen budget, mogelijk ook nog wat aan.
Kip in hanenhok, en sinds 1991 besmet met het radiovirus.
Streamlink
Female RF

Berichtdoor Wissewasje » 28 aug 2011 22:40

Misschien kan de TS even toelichten wat hij nou precies zoekt. Moet het gratis, of is er een (klein) budget beschikbaar. enz..
Probeer in alles 'de apple' onder de radio stations te zijn. Wees een stukje gladder, een stukje slimmer, sexyier en beter.
Wissewasje

Berichtdoor Female RF » 30 aug 2011 14:14

Hij is wel stilletjes... Zou 'ie de afgelopen tijd pogingen gedaan hebben Audacity te leren kennen? :wink:
Streamlink
Female RF

Berichtdoor RMF » 30 aug 2011 15:13

Female RF schreef:Eerst even een waarschuwing: véél tekst hieronder, maar die is ook voor anderen met een vergelijkbare vraag. :wink:

RMF schreef:Je zit op het verkeerde forum. Voor gratis jingles moet je naar http://www.voiceoverforum.nl. Ff aanmelden en je hebt in no-time jingles.

Nou ja, voor sommige fora, zoals die met geluidseffecten (er hoort tenslotte iets van geluid onder...), moet je wel voldoende reputatie-punten hebben. En dat duurt een tijdje, voor je die bij elkaar hebt. In mijn geval - want ik heb geen geschikte stem om voiceovers in te spreken - zal het nooit gebeuren..

Of gewoon betalen... Maar dat doe ik ook niet. Wat je daar ook kunt doen is andere mensen vragen om het af te mixen. Meestal is de kwaliteit best om aan te horen je hoeft niet te liggen kloten met geluidseffecten, stemmen en Audacity.
RMF

Berichtdoor Female RF » 30 aug 2011 15:36

Nou ja, op zich is het niet heel erg moeilijk, dat programma. En ik vind het persoonlijk alleen maar léuk om naar de juiste geluidjes te zoeken. Om precies die juiste paar seconden te vinden in een of andere nummer.

Off-topic: Ik zie nu dat je een van de mensen bent waarvoor ik recentelijk een logo hebt gemaakt op het Voiceoverforum, en dat je je hele site nu hebt aangepast, een hele verbetering. :smile:
Streamlink
Female RF

Berichtdoor RMF » 30 aug 2011 16:09

Female RF schreef:Nou ja, op zich is het niet heel erg moeilijk, dat programma. En ik vind het persoonlijk alleen maar léuk om naar de juiste geluidjes te zoeken. Om precies die juiste paar seconden te vinden in een of andere nummer.

Off-topic: Ik zie nu dat je een van de mensen bent waarvoor ik recentelijk een logo hebt gemaakt op het Voiceoverforum, en dat je je hele site nu hebt aangepast, een hele verbetering. :smile:

Thanx voor het compliment! Zitten nog wat fouten in de site, maar ik ben nog hard aan het verbeteren.

En ja, het is leuk om zelf jingles in elkaar te zetten. Heb toevallig een paar dagen terug wat effectjes op de kop getikt, dus dat ga ik ook doen. Maar ik wil voor de mensen die geen tijd/creativiteit/geduld/zin/weet ik veel wat voor andere reden hebben om zelf jingles te maken alleen maar aangeven dat je niet per sé zelf af moet mixen.
RMF

Berichtdoor Daletforum » 31 aug 2011 00:28

@ NastyRadio,
Als je top kwaliteit jingles voor een zeer betaalbare prijs wilt hebben dan moet je eens even bij RadioJingle.nl gaan kijken.
Daletforum

Berichtdoor admin1 » 31 aug 2011 07:11

Volgens mij is er een prima antwoord gegeven.

Om spam te voorkomen, nu een slotje.
admin1
Moderator

Keer terug naar Vormgeving