shouts, gezongen jingles

Wil je vormgeving laten horen of wil je iets vragen over vormgeving? Dat kan hier!

Moderators: admin6, admin5

shouts, gezongen jingles

Berichtdoor neutraal? Die ken ik wel » 24 aug 2010 10:33

Ik wil een jock shout laten maken en wellicht wat kort gezongen. Via Google kom ik helaas nogal wat "troep" tegen. Veel websites die niet meer onderhouden worden, laatste nieuws uit 2008, amateur jinglemakers, of ik vind oude discussies over jingles.
Op andere websites weer geen demo's of duidelijke prijzen.

Heeft iemand wat tips of kan er geen Sticky gemaakt worden met daarin jinglemakers?
ok, Top Format die ken ik, maar ga ik schrikken van de prijzen?
Budget 300-400 euro.
neutraal? Die ken ik wel

Berichtdoor Budweiser » 24 aug 2010 11:10

Bij topformat kon je inderdaad nog wel eens flink gaan schrikken van de prijzen, maar een goeie 2e is pors impact creative. www.pors.nl. Helaas hebben ze geen duidelijke prijzen op de website staan, maar je kunt ze altijd even bellen. Mijn ervaring is dat je altijd vriendelijk te woord gestaan wordt, en ook direct iemand aan de lijn krijgt die weet waar je het over hebt, en je gelijk van de juiste informatie kan voorzien.
Bababooey !
Twitter
Budweiser

Berichtdoor protune » 24 aug 2010 11:46

Persoonlijk ben ik zeer te spreken over de kwaliteit van The Rocketeers. Vanaf het ontstaan tot aan de levering een prima en fijne partner op dit gebied. Daarnaast zijn de beide heren zó ontzettend creatief en muzikaal dat jouw wensen daar ruimschoots vervuld kunnen worden. Het is een jong en dynamisch bedrijf met een zeer prettige communicatie en toch al een enorme dosis ervaring. Meer info: www.therocketeers.com

Ik hoor Budweiser zeggen dat prijzen bij Top Format hoog zijn. Natuurlijk zijn er bedrijven die (veel) geld vragen voor hun product. Maar dat bedrag is inherent aan de kwaliteit en exclusiviteit. Wil je een standaard pakket of een custom-made pakket? Wil je gezongen of gesproken jingles? En wie moeten die dan inzingen of spreken. Neem je een standaard pakket met een B-stem ben je lekker voordelig uit. Neem je een custom-made pakket met live-instrumenten, verschillende zangers en zangeressen, zanglijnen én één of meerdere A-stem(men) voor de voice-overs, tja, dan wordt het een stuk duurder.
protune

Berichtdoor Budweiser » 24 aug 2010 12:52

protune schreef:Ik hoor Budweiser zeggen dat prijzen bij Top Format hoog zijn. Natuurlijk zijn er bedrijven die (veel) geld vragen voor hun product. Maar dat bedrag is inherent aan de kwaliteit en exclusiviteit. Wil je een standaard pakket of een custom-made pakket? Wil je gezongen of gesproken jingles? En wie moeten die dan inzingen of spreken. Neem je een standaard pakket met een B-stem ben je lekker voordelig uit. Neem je een custom-made pakket met live-instrumenten, verschillende zangers en zangeressen, zanglijnen én één of meerdere A-stem(men) voor de voice-overs, tja, dan wordt het een stuk duurder.

Zeker mee eens ! Ik zal de laatste zijn die zegt dat topformat onterecht hoge prijzen heeft. Alle waar naar zijn geld, zo ook bij Topformat, however, als je een wat beperkt budget hebt, is het goed om dan maar iets in te leveren op de kwaliteit. Wat overigens niet hoeft te betekenen dat je jingles er slechter door worden. Een van de dingen waar je inderdaad voor betaalt is exclusiviteit, en dat zijn nu net van die dingen die niet al te spannend zijn voor gebruik op lokale omroepen. Als ik een jingle laat maken omdat ik draai bij een lokalo in het oosten van het land, zal het mij een enorme zorg zijn als er een jingle met hetzelfde melodietje gebruikt wordt bij een soortgelijke omroep in friesland (om maar een voorbeeldje te noemen).
Bababooey !
Twitter
Budweiser

Berichtdoor Ingebruik » 24 aug 2010 14:50

Topformat en VHU/Pure Jingles zijn de grootste van Nederland. En de duurste. Wat mij betreft ook terecht, want het is gewoon enorme kwaliteit en vakmanschap dat je krijgt.

Maar heb je wat/iets minder te besteden, dan kun je in Nederland ook prima elders terecht. Bij Pors Creative, Cue Creative of The Rocketeers. Waarvan ik uit ervaring weet dat met de laatste 2 prima samen te werken is! Zoals gezegd, The Rocketeers zijn net begonnen, dat merk je in de omgang met Stas en Joost, gewoon prettig. Jonge, enthousiaste (en kundige) honden, zoals ik mezelf ook graag zie :cool:

Naar mijn idee heb je nu de top 5 van Nederland te pakken, wellicht kun je daar mee uit de voeten?

Verder ben ik het overigens met Protune en Budweiser eens, alle waar naar z'n geld.
Ingebruik

Berichtdoor neutraal? Die ken ik wel » 24 aug 2010 19:36

Dank allen!
Ik zal eens informeren bij deze partijen.
neutraal? Die ken ik wel

Re: shouts, gezongen jingles

Berichtdoor michael huisinga » 03 nov 2011 16:23

Wij van <knip> hebben de hele vormgeving door <knip> laten doen.
Die zijn wel duidelijk met hun prijzen.
Laatst bijgewerkt door admin5 op 04 nov 2011 14:37, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Preventief namen en URL verwijderd op verdenking van spam account.
michael huisinga

Berichtdoor Budweiser » 03 nov 2011 16:30

Ook daar geldt weer heel duidelijk : alle waar naar zijn geld.

Ik heb eens naar de demo's zitten luisteren, en vind het leuk dat er eens een low budget jinglebouwert zich waagt aan gezongen jingles, maar als de effecten dusdanig toegepast worden dat de stem onverstaanbaar wordt, en er zelfs na het (overmatige) gebruik van autotune nog vals gezongen wordt, is dat het naar mijn mening toch net niet.
Bababooey !
Twitter
Budweiser

Berichtdoor Delphi » 03 nov 2011 17:05

Budweiser schreef:Ook daar geldt weer heel duidelijk : alle waar naar zijn geld.

Inderdaad. Goedkoop: in alle opzichten.
Doe het goed of doe het niet...
Delphi

Berichtdoor michael huisinga » 06 nov 2011 19:55

Wij waren er anders erg blij mee.
Vooral over de prijs/kwaliteit verhouding, maar iedereen zijn mening natuurlijk.
michael huisinga

Berichtdoor Daletforum » 07 nov 2011 05:01

neutraal? Die ken ik wel schreef:Ik wil een jock shout laten maken en wellicht wat kort gezongen. Via Google kom ik helaas nogal wat "troep" tegen. Veel websites die niet meer onderhouden worden, laatste nieuws uit 2008, amateur jinglemakers, of ik vind oude discussies over jingles.
Op andere websites weer geen demo's of duidelijke prijzen.

Heeft iemand wat tips of kan er geen Sticky gemaakt worden met daarin jinglemakers?
ok, Top Format die ken ik, maar ga ik schrikken van de prijzen?
Budget 300-400 euro.

Mijn advies is om naar Radiojingle.nl te gaan, ze maken top kwaliteit jingles voor een zeer zacht prijsje.
Daletforum

Berichtdoor michael huisinga » 07 nov 2011 12:04

Die maken zo te zien geen meerstemmige en gezongen produkten.
<knip> deed dat toch leuk voor ons, al zeg ik het zelf.
Laatst bijgewerkt door admin5 op 07 nov 2011 12:24, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Bedrijfsnaam verwijderd op verdenking van spam account
michael huisinga

Berichtdoor Zwarte Stoomboot » 07 nov 2011 18:12

Ik zou mijn bedrijf snel Knip audioproducties noemen :))
Zwarte Stoomboot

Berichtdoor rodie » 25 dec 2011 22:16

Mag ik weten waarom de onderste berichten het woord knip is neergezet door een admin? De discussie klopt nu van geen kanten meer...
rodie

Berichtdoor Budweiser » 26 dec 2011 00:02

omdat het er nogal heel erg dik bovenop lag dat de user in kwestie van de jingleboer zelf was, en het dus iets teveel riekte naar overmatig spamgedrag. Kan je overigens garanderen dat je er niet al teveel aan mist hoor :-))
Bababooey !
Twitter
Budweiser

Volgende

Keer terug naar Vormgeving