Functie reclame pingel/devider

Wil je vormgeving laten horen of wil je iets vragen over vormgeving? Dat kan hier!

Moderators: admin6, admin5

Functie reclame pingel/devider

Berichtdoor jorispeeters » 11 okt 2012 13:06

Ik ben benieuwd naar jullie mening m.b.t. reclame pingel/devider die tussen iedere reclame zit.

Zo doet bijvoorbeeld de publieke omroep tussen iedere reclame zo'n pingel/devider plaatsen, maar 538 en Q-Music doen dit juist niet.

Wat is het doel om het wel of juist niet te doen?
Is het daadwerkelijk nodig?

Ben benieuwd hoe jullie erover denken!
jorispeeters

Re: Functie reclame pingel/devider

Berichtdoor station-drz » 11 okt 2012 21:55

q-music, 538 etc moeten bestaan uit sponsoren, die een bijdrage doen zo dat zij kunnen bestaan.

dus hoe meer reclame stukjes er in een reclame blok passen hoe beter het voor hun is. tijd is geld zou je kunnen zeggen.

publieke omroep word betaald door de overheid. dus deze zijn niet afhankelijk van hun sponsoren.
ik zeg hoe als ik er over denk, problemen mee? goh vervelend...

www.station-drz.nl station-drz serious radio!

http://176.31.226.73:9776/listen.pls
station-drz

Berichtdoor Daan Bakker » 12 okt 2012 08:14

Bij Radio 2 worden ze met de top 2000 wel weggehaald om zo meer platen te kunnen draaien. Ik zie de toegevoegde waarde er niet zo van in.
Daan Bakker

Berichtdoor AlexvdEijnden » 12 okt 2012 10:43

Bij Radio 2 worden ze met de top 2000 wel weggehaald om zo meer platen te kunnen draaien. Ik zie de toegevoegde waarde er niet zo van in.

Ook de Aankondiging en afkondiging is dan ingekort...

En 3FM laat trouwens de pingel tussendoor ook weg met Serious Request.
AlexvdEijnden

Berichtdoor marce1 » 16 okt 2012 11:33

jorispeeters schreef:Ik ben benieuwd naar jullie mening m.b.t. reclame pingel/devider die tussen iedere reclame zit.

Zo doet bijvoorbeeld de publieke omroep tussen iedere reclame zo'n pingel/devider plaatsen, maar 538 en Q-Music doen dit juist niet.

Wat is het doel om het wel of juist niet te doen?
Is het daadwerkelijk nodig?

Ben benieuwd hoe jullie erover denken!

Soms is het wel fijn dat er een duidelijke scheiding is tussen twee reclames. Zeker omdat het nog wel eens voorkomt dat verschillende spotjes door dezelfde stem ingesproken worden.
Aan de andere kant kost zo'n pingel natuurlijk tijd, terwijl er geen inkomsten tegenover staan.
marce1

Berichtdoor rutgrrr » 16 okt 2012 12:29

Er moet een duidelijke scheiding zijn tussen programma's en reclame, of je nou commercieel of publieke omroep bent in Nederland. Daar is de begin- en eindpingel dus voor bedoeld.

Een divider heeft ook nut. Zet je je spots te snel achter elkaar, dan klinkt je blok zeer onrustig en blijft dus ook de boodschap van je adverteerders slechter hangen. Een stilte van 0,5 tot 1 seconde is toch wel het minimum. Op korte termijn lijkt dat geld te kosten, maar het is wel degelijk nuttig.

@station-drz, de publieke omroep in Nederland is wel degelijk mede-afhankelijk van reclame. De financiering is gemengd.
rutgrrr

Keer terug naar Vormgeving