Ha Allen,
Ik weet, dit bericht had ook in het newbie / n00b forum gekund, en het is mogelijk lichtelijk off-topic maar ik weet werkelijk geen andere / betere plek in NL om deze vraag te stellen..
Eén van de genoegens van naar het buitenland op vakantie gaan is voor mij ('s avonds) via een draagbare radio via de middengolf naar BBC-WS / Wereldomroep / een andere Engelstalige zender te luisteren. Prachtig zoals de wereld dan bij je binnenkomt!
Dat is, tot dit jaar. De eerste vakantie avond deed ik verse batterijen in mijn radiootje, deed hem aan op de middengolf én ...het was stil...
Ik wist dat RNW wegbezuinigd was, kwam erachter dat BBC-WS gestopt was op de middengolf en ál het andere Engelstalige leek verdwenen.. Nu ja.. gelukkig zat er op de FM-band een acceptabel lokaal muziekstation.
Echter, Volgend jaar wil ik wél weer luisteren. Nu kán ik natuurlijk mijn iDevice in een spatwaterdichte behuizing meenemen en hopen dat ik via WIFI naar iets kan luisteren, maar iDevice mee betekent óók Angry Birds en, erger nog, mijn mail mee op vakantie. Buiten dat ik moet dan op een locatie met WIFI zitten..
Ik vroeg mij af of er nog alternatieven zijn om in Europa naar internationale nieuwszenders te luisteren ik dacht zelf aan:
* Satellietradio (via een draagbare, SiriusXM-achtige radio, géén aparte schotel naast mijn tentje)
* DAB
*....?
Iemand een goed idee?
Alvast bedankt!
Gr.
b.