Draagbaar - Buitenland

Forum voor al het nieuws over buitenlandse radiostations en dj's.

Moderators: admin6, admin5

Draagbaar - Buitenland

Berichtdoor bernard038 » 24 aug 2012 20:53

Ha Allen,

Ik weet, dit bericht had ook in het newbie / n00b forum gekund, en het is mogelijk lichtelijk off-topic maar ik weet werkelijk geen andere / betere plek in NL om deze vraag te stellen..

Eén van de genoegens van naar het buitenland op vakantie gaan is voor mij ('s avonds) via een draagbare radio via de middengolf naar BBC-WS / Wereldomroep / een andere Engelstalige zender te luisteren. Prachtig zoals de wereld dan bij je binnenkomt!

Dat is, tot dit jaar. De eerste vakantie avond deed ik verse batterijen in mijn radiootje, deed hem aan op de middengolf én ...het was stil...
Ik wist dat RNW wegbezuinigd was, kwam erachter dat BBC-WS gestopt was op de middengolf en ál het andere Engelstalige leek verdwenen.. Nu ja.. gelukkig zat er op de FM-band een acceptabel lokaal muziekstation.

Echter, Volgend jaar wil ik wél weer luisteren. Nu kán ik natuurlijk mijn iDevice in een spatwaterdichte behuizing meenemen en hopen dat ik via WIFI naar iets kan luisteren, maar iDevice mee betekent óók Angry Birds en, erger nog, mijn mail mee op vakantie. Buiten dat ik moet dan op een locatie met WIFI zitten..

Ik vroeg mij af of er nog alternatieven zijn om in Europa naar internationale nieuwszenders te luisteren ik dacht zelf aan:
* Satellietradio (via een draagbare, SiriusXM-achtige radio, géén aparte schotel naast mijn tentje)
* DAB
*....?

Iemand een goed idee?

Alvast bedankt!

Gr.

b.
bernard038

Re: Draagbaar - Buitenland

Berichtdoor McKooijst » 10 sep 2012 08:11

nieuwsstations kon ik dit jaar zo 1,2,3 ook niet vinden. Dus ging bijvoorbeeld de EK wedstrijd Nederland-Denemarken geheel aan me voorbij op de camping in Frankrijk (niets aan gemist overigens :???: ) Anderen deden nog verwoedde pogingen om de brakke WIFI ter plaatse aan de praat te krijgen...NOT...lang leven de vooruitgang

Maar in de avonduren krijg je tot halverwege Frankrijk nog wel wat leuks binnen op je AM radiootje vanuit Engeland:
Gold via 1548
Talk Radio 1089
Absolute Radio 1215

In de Eifel en België komt vanuit Luxemburg RTL Radio op 1440 goed binnen. Digitale uitzendingen overdag zijn gestopt, maar het christelijke en Koreaanse geneuzel in de avond helaas niet...bovendien gaat de zender in 2014 uit.

Vorig jaar was natuurlijk een geluk dat toen die zendmast in Lopik uitviel de AM 648 werd ingezet voor radio 1. Ouderwets knalhard binnen. Heb trouwens nooit begrepen waarom een spraakzender een strak FM geluid nodig heeft. Zal er wel mee te maken hebben dat je AM in tunnels wegvalt ofzo.
Help wie redt de AM!
McKooijst

Keer terug naar Buitenlandse media