Orban 2300 via PC Remote

In dit Forum kan over alle vormen van Soundprocessing gepraat worden.

Moderator: admin6

Plaats reactie
MiniRCA

Orban 2300 via PC Remote

Bericht door MiniRCA »

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum dus ik zou me eerst even voorstellen. Mijn naam is Ricco en ben inmiddels 7 jaar actief in de radio wereld. Ben al verschijnende jaren bezig met de techniek. Ik heb diverse antenne's, koppelbalken etc. gemaakt. Sinds kort ben ik mijn soundprocessing en stuurzender aan het upgraden. Van jarenlange ervaring met Breakaway ASIO/Breakaway One en een J uit A sturing ben ik nu overgestapt naar een RVR PTX30 met een Orban Optimod 2300. Ik ben van plan in de toekomst een 1101PCI of een andere processor ervoor te zetten. Plannen voor de toekomst dus..

Heb inmiddels de 2300 mooi aan het draaien. Klinkt na mijn mening beter als een mooie Breakaway preset op de RVR. Maar nu heb ik een mooie preset gemaakt en deze wil ik graag opslaan op de computer (voor het geval dat). In de handleiding kan ik vinden hoe je hem verbind met het programma aan de PC. Ik kan hier niet goed uitkomen want er staan diverse manieren in en deze zijn allemaal uitgelegd met Windows XP, kortom verouderd dus. Kan iemand mij uitleggen hoe ik met Windows 7 of Windows 10 mijn Orban aan de PC verbind?

Alvast bedankt,
Groeten Ricco
Hoort-u-mij

Re: Orban 2300 via PC Remote

Bericht door Hoort-u-mij »

Je moet in je 2300 een op adres toewijzen. Deze moet in hetzelfde netwerk bevinden als je PC. Dan in de software TCP IP verbinding instellen
MiniRCA

Bericht door MiniRCA »

Dit adres en poort nr is standaard gegeven in de Remote tool en standaard op de 2300. Beide dezelfde. Dat werkt helaas niet. Ik heb beide toestellen aan de router zitten. Of kan ik met een RJ-45 kabel rechtstreeks naar de pc > orban?
remco_k

Bericht door remco_k »

MiniRCA schreef: 01 jul 2020 23:47 Dit adres en poort nr is standaard gegeven in de Remote tool en standaard op de 2300.
2x nee, dat zie je fout en als je wat basiskennis en vaardigheden bezit van IP netwerken is dit kinderspel.

Het adres is instelbaar op zowel de 2300 als in de software, natuurlijk(!). Hoe dat moet staat prima in de handleiding uitgelegd.
Doorloop de stappen in de handleiding in het hoofdstuk "Networking and Remote Control" (2-42). (Alleen de stappen in "Prepare the 2300 for an Ethernet network connection" doen).
Je moet een IP adres bedenken wat je erin gaat zetten. Basis kennis van IP netwerken is vereist. O.a: Moet in hetzelfde subnet liggen als de rest van je netwerk en mag geen conflicterend adres zijn, kies een adres wat niet in je DHCP reeks van je router ligt maar daar buiten - of reserveer dat adres in je router. Het poort nummer kan je laten staan.

Vervolgens doe je in de remote software Add->New 2300 en daar kan je gewoon het IP adres van de 2300 invullen. Dat proces staat eenvoudig uitgelegd in de manual bij "To set up a new connection" (3-39).

Sowieso is het gebruik van de remote software een stuk makkelijker om de preset uberhaupt te maken en aan te passen. Dat had je al veel eerder moeten uitzoeken. :))
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming compleet met gratis web app, statistieken en SSL support!
Levert ook: Radio Bingo software. Print je eigen bingokaarten met je printer of naar een PDF bestand.
MiniRCA

Bericht door MiniRCA »

Hallo,

Helaas is mijn basiskennis wat betreft IP netwerken niet optimaal. Maar ondanks dat, heb ik jou stappen doorgelopen en de boel aan het draaien! Het was inderdaad een foutief IP-adres. Mijn dank! Ik kan nu mijn preset opslaan en aanpassen!

Grt Ricco
Plaats reactie