Veronica mogelijk terug in omroepbestel

Alles wat niet met radio te maken heeft. Tv, internet, kranten enz.

Moderators: admin6, admin5

Veronica mogelijk terug in omroepbestel

Berichtdoor dj-chris » 09 okt 2012 06:42

Bron : BN de stem. http://www.bndestem.nl/nieuws/algemeen/economie/11828005/Veronica-mogelijk-terug-in-omroepbestel.ece

Het gaat dus hier in dit verhaal om de Vereniging Veronica.
Je hebt lokaal nieuws en wereldnieuws,alleen kan lokaal nieuws ook wereldnieuws zijn!
dj-chris

Re: Veronica mogelijk terug in omroepbestel

Berichtdoor retep » 09 okt 2012 10:24

idd de vereniging, maar dan zullen ze toch wel eea met SKY en SBS moeten regelen, weer terug in het oproep besteld, en ook nog een commerciële radio en tv zender met de zelfde naam zal niet kunnen,. en dan heb ik het nog niet over het omroep blad dat nu bij SBS zit, en waar ze ook die 700.000 leden vandaan moeten halen, dus weg bij SBS en weer naar naar de vereniging... geen idee wat er destijds allemaal voor is afgesproken (sky was dacht ik simpel zoveel % van de aandelen in ruil voor de naam, die zouden dan terug moeten,maar bij SBS zat het was moeilijker in elkaar)
retep

Berichtdoor fdboer » 09 okt 2012 10:43

Schip ligt te roesten in de haven van Antwerpen, naam is verkwanseld, blad is weggeven en Kink te grave gedragen ...
Geld terug naar de leden en de vereniging opheffen is de enige juiste actie lijkt me.
fdboer

Berichtdoor dancefreak » 09 okt 2012 19:32

fdboer schreef:Schip ligt te roesten in de haven van Antwerpen, naam is verkwanseld, blad is weggeven en Kink te grave gedragen ...
Geld terug naar de leden en de vereniging opheffen is de enige juiste actie lijkt me.

Juiste constatering. Zou schandalig zijn als die club nu ineens weer terug naar het publieke bestel gaat.
dancefreak

Berichtdoor rutgrrr » 10 okt 2012 01:40

Haahahahaha. Lekker in de jaren 70 blijven denken.

WAT nou schandalig?Wat gebeurt ,gebeurt. Dingen gaan niet zoals jij dat wilt en leef er maar mee. Sentiment over Veronica moet je vooral overboord gooien.
rutgrrr

Berichtdoor tspronsen » 10 okt 2012 14:12

dancefreak schreef:Zou schandalig zijn als die club nu ineens weer terug naar het publieke bestel gaat.

Waarom is het schandalig als je terug komt op een eerdere beslissing?

Ik denk dat Veronica in '74 ook een heel ander toekomstbeeld had dan van een slapende vereniging die andere bedrijven onder haar naam programma's laat uitzenden. Veronica heeft veel betekend voor de Nederlandse radio (en TV) maar staat nu op een zijspoor. Het commerciële avontuur heeft ze niet gebracht dat ze er ooit van gedacht hadden dus dat er over een mogelijke terugkeer wordt nagedacht, verbaasd mij niks.

Ik vraag me vooral af hoe ze zo'n terugkeer zelf zien. Met de voorgenomen reorganisatie van de publieke omroep zal een zelfstandige omroep er niet in zitten en moeten ze fuseren met een bestaande omroep. Verder hebben ze hun naam gelicenseerd aan Sky en SBS dus kunnen ze niet meteen hun eigen naam gebruiken (de fusie omroep moet dan ook bereid zijn haar eigen naam op te geven). Ook hebben ze via V-Ventures belangen in Sky en ANP wat waarschijnlijk niet mag.

Als Vereniging Veronica weer enige vorm van betekenis op radio gebied wil spelen dan kunnen ze volgens mij beter een internet station beginnen naar format van KX Radio. Een station waar de DJ's weer zelf het format bepalen, terug naar het 'Vrije Radio Omroep Nederland'-concept waar het allemaal ooit om begonnen is maar dan legaal via internet. Allemaal low-profile met vrijwilligers zoals bij KX Radio. Ze kunnen dan weer een eigen koers varen. Zo groot en populair als ze ooit geweest zijn zal het op die manier nooit worden maar op die manier kunnen ze wel hun oude idealen laten voortleven en wie weet weer nieuwe trends neerzetten. In de huidige constructie zal dat laatste niet gebeuren...
tspronsen

Berichtdoor Zwarte IJsbeer » 10 okt 2012 14:31

Tja, wat vat er op te zeggen. Het blad heeft 700000 leden. Er zullen genoeg omroepen zijn die daar het water van in de mond krijgen. Maar deze constructie vindt ik eigenlijk niet kunnen.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht
Zwarte IJsbeer

Berichtdoor jessica » 10 okt 2012 19:15

Naam daar valt altijd wel iets op te verzinnen Denk destijds aan RTL Veronique. Zoiets zo nu makkelijk weer kunnen.
jessica

Berichtdoor retep » 10 okt 2012 21:33

kan maar de tv gids zit wel bij SBS, en daar valt nog op te verzinnen als geld bieden
retep

Keer terug naar Overige media