dancefreak schreef:Zou schandalig zijn als die club nu ineens weer terug naar het publieke bestel gaat.
Waarom is het schandalig als je terug komt op een eerdere beslissing?
Ik denk dat Veronica in '74 ook een heel ander toekomstbeeld had dan van een slapende vereniging die andere bedrijven onder haar naam programma's laat uitzenden. Veronica heeft veel betekend voor de Nederlandse radio (en TV) maar staat nu op een zijspoor. Het commerciële avontuur heeft ze niet gebracht dat ze er ooit van gedacht hadden dus dat er over een mogelijke terugkeer wordt nagedacht, verbaasd mij niks.
Ik vraag me vooral af hoe ze zo'n terugkeer zelf zien. Met de voorgenomen reorganisatie van de publieke omroep zal een zelfstandige omroep er niet in zitten en moeten ze fuseren met een bestaande omroep. Verder hebben ze hun naam gelicenseerd aan Sky en SBS dus kunnen ze niet meteen hun eigen naam gebruiken (de fusie omroep moet dan ook bereid zijn haar eigen naam op te geven). Ook hebben ze via V-Ventures belangen in Sky en ANP wat waarschijnlijk niet mag.
Als Vereniging Veronica weer enige vorm van betekenis op radio gebied wil spelen dan kunnen ze volgens mij beter een internet station beginnen naar format van KX Radio. Een station waar de DJ's weer zelf het format bepalen, terug naar het 'Vrije Radio Omroep Nederland'-concept waar het allemaal ooit om begonnen is maar dan legaal via internet. Allemaal low-profile met vrijwilligers zoals bij KX Radio. Ze kunnen dan weer een eigen koers varen. Zo groot en populair als ze ooit geweest zijn zal het op die manier nooit worden maar op die manier kunnen ze wel hun oude idealen laten voortleven en wie weet weer nieuwe trends neerzetten. In de huidige constructie zal dat laatste niet gebeuren...