Die op de microfoonarm zit ingebouwd (ligt eraan welk model je neemt)
De signaalzuil kun je hier vinden http://www.radioforum.nl/viewtopic.php?t=20990
Hoe je het aansluit staat ook in het techniek forum, gewoon even zoeken.
Moderators: admin6, admin5, admin4
djaap schreef:Mooie studio Frank! ;)
Xeno schreef:Zo jammer... Waarom gaat het altijd over geld? Het is maar net waar je het aan uitgeeft en wat je situatie is. Maar wat doet het ertoe? Kijk gewoon naar de leuke plaatjes en bemoei je verder niet met iemands keuzes. Sterker nog, bedankt dat er mensen zijn die het geld laten rollen. Schijnt goed voor de economie te zijn
radioforxd schreef:hoe heb je die onair lamp aan gesloten
Bfm schreef:Die op de microfoonarm zit ingebouwd (ligt eraan welk model je neemt)
Hoe je het aansluit staat ook in het techniek forum, gewoon even zoeken.
joris-22 schreef:(...)
In het mengpaneel zit een micro-switch die de microfoonarm en het rode licht in de zuil schakeld.
(...)
FrankBemthuis schreef:Mijn vraag aan jou is dan:
Die 2 lichten (in de arm en in de zuil), gaan die aan bij het drukken op de "On-Air knop" (op je mengpanel) of van het openzetten van de schuif? En zoja die laatste, geven de ringen ook maar halve kracht als je de schuif half open hebt staan? :)
joris-22 schreef:FrankBemthuis schreef:geven de ringen ook maar halve kracht als je de schuif half open hebt staan? :)
De lichten gaan aan als ik de schuif open zet. De knoppen die je ziet zijn start knoppen, en die zitten niet onder het microfoonkanaal. En aan = aan. Dus niet op halve kracht.
Aart Rietveld schreef:Het contact voor een onair-lamp is altijd aan of uit, tussenwaarde's om bv. een lamp te dimmen zijn er niet.
Bij vrijwel alle mengtafels wordt het contact gesloten (= lamp aan) als de fader een paar milimeter opengeschoven wordt vanuit de onderste positie. Het kan dus inderdaad voorkomen dat de onair-lamp al aan staat terwijl de fader nog haast dicht staat en dus bijna geen geluid doorgeeft.
De functie van de onair-lamp is niet om aan te geven hoe hard het geluid van de mic wordt doorgegeven maar om de aanwezigen in de studio te waarschuwen dat de mic open staat en dat iedereen die niet niets zinnigs te melden heeft op de radio zijn toeter moet houden. Het signaal dat gebruikt wordt om de onair-lamp aan te sturen wordt ook gebruikt om monitorspeakers in de studioruimte te muten/dimmen om rondzingen te voorkomen.
Of de onair/mute-knop ook invloed heeft op de onair-lamp is mengtafel afhankelijk, ik weet niet hoe dit zit bij de genoemde mizer.
FrankBemthuis schreef:Kijk, zo'n antwoord zocht ik dus naar. Ipv zo'n kortaf reactie "Aan = Aan. Niet op halve kracht" of nog erger, zo'n ":')" smiley...
Dank Aart. Nu snap ik het! Dank voor de goed onderbouwde uitleg.
Zullen we nu even afspreken met elkaar dat we even in elkaar verdiepen voordat we elkaar af gaan katten/uit lachen of zo'n kortaf antwoord gaan geven. Even elkaar serieus behandelen, we zijn allemaal mensen.
Nu terug naar de studiofoto's, einde discussie dus hierbij!
joris-22 schreef:Het was niet vervelend bedoeld, ik gaf gewoon antwoord op je vraag. Maar het is inderdaad het foto-topic.. Dus kom maar op met die foto's :)
djaap schreef:@joris-22
Ten eerste: mooie studio!
Ten tweede: op vorige foto's van je studio was een plug te zien in je koptelefoon output. Die ging dan bij je startknoppen het blad in zeg maar (ik neem aan naar een koptelefoonvoorversterker?). Nu zit ie er niet meer. Ik vroeg me af hoe je dat hebt gedaan. Heb je in de mengtafel geknutseld of heb je m gewoon niet meer nodig?

FrankBemthuis schreef:Ah ok! Het is al goed hoor. Maar je hebt een zeer leuke studio. Probeer ook naar zoiets te streven, maar ik heb hem pas net.
Zie aan jou foto's dat je ook niet direct met een Mika arm begon. Maar je studio maakt een leuke evolutie :)