PC RADIO 6 verbeteringen / wensen

Alles over software pakketten voor jouw station.

Moderators: admin6, admin5, admin4

PC RADIO 6 verbeteringen / wensen

Berichtdoor f.boogaard » 17 sep 2012 12:41

BESTE MENSEN,

Wij (Lokale Omroep Volendam Edam) zijn gebruiker van PC radio sinds eerste uur (Lees versie 1.2 cassette bandjes, cue tones ed)...

We draaien nog steeds met PC radio (Versie 6 in meerdere studio's en werkplekken (Voictracks / locatie sets),

Maar lopen toch tegen een hoop problemen op, Broadcast partmners wil pas echt actie ondernemen als er meerde mensen met deze klachten / wensen komen graag hoor ik hoe jullie hier over denken,

Heb een aantal punten onder geformuleerd...

1. Artiestveld langer dan 50 karakters.
De artiestnamen en samenwerkingsverbanden tussen artiesten worden altijd volledig ingevuld volgens de officiële CD titels. Tegenwoordig werken steeds meer artiesten samen. Vanwege de herhaalde featuring in de artiest notatie is 50 karakters vaak te weinig.

2. Per artiest een lijst met uit te sluiten artiesten.
De vier uitsluit mogelijkheden zijn niet toereikend. Voor sommige artiesten zijn er meerde nodig.

3. Markers in playlist voor Time-Shifter opnames.
Het plannen van Time Shifter opnames werkt te omslachtig. Enerzijds moet je in de Time Shifter aangeven wanneer er opgenomen moet worden en anderzijds moet je de acties configureren. Er is geen goed eindoverzicht van wanneer er werkelijk opnames gaan lopen.

4. Artiest weergeven in jingle machine.
De DJ’s willen om verschillende redenen ook graag de artiest zien.

5. Track-voicetrack-track als één blok in playlist.
Bij het opnieuw exporteren van commercials kan het zomaar zijn dat er een item tussen track en voicetrack wordt geplaatst. Dit mag nooit. Ook slepen voor of na een voicetrack zou nooit mogen, het VT-blok moet altijd intact blijven.

6. Artiest uurgetal verplaatsen naar criteria 1.
Bij het nakijken van de criteria wordt het artiestuurgetal vaak over het hoofd gezien. Het artiestuurgetal controleren is wel nodig omdat na importeren het artiestuurgetal geheel anders kan zijn.

7. Bij een databank import worden alle artiestuurgetallen overschreven.
Medewerkers doen thuis vaak databankwerk, ze voeren nieuwe tracks in. De ingevoerde tracks worden thuis geëxporteerd en in de studio geïmporteerd. Bij het importeren wordt altijd het artiest uurgetal overschreven. Dit is funest voor de hoofddatabank. Artiesten komen dan weer te vaak voorbij. Het kost erg veel tijd om de artiestuurgetallen telkens opnieuw in te vullen.

8. Bij databank import kunnen aangeven welke criteria je wil importeren.
Als gebruiker wil je zelf kunnen bepalen welke criteria je wil overnemen en welke niet. Het Artiest uurgetal wil je nooit overnemen omdat dat een algemene setting is.

9. Per uur plannen. Mogelijkheid om één of twee uren opnieuw te plannen.
In playlists waarin reeds is gevoicetracked. Wil je soms enkele uren die nog niet gevoicetracked zijn opnieuw kunnen plannen.

10. Marker in het playlistoverzicht bij playlists waarin is gevoicetracked.
Playlists waarin gevoicetracked is wil je niet helemaal opnieuw plannen, daarom zou het handig zijn om in het playlist openen venster een marker te hebben bij gevoicetrackte playlists. Nu moet elke playlist geopend en doorlopen worden om te kijken of er voicetracks in staan.

11. Bij elke verwijderactie in de databankbrowser wordt de databankbrowser automatisch vernieuwd.
Omdat we zoveel records in de databank hebben moeten we telkens lang wachten voordat de browser weer beschikbaar is. Momenteel hebben we 180.000 records in de database. Dit moeten er uiteindelijk 500.000 worden. Deze ‘vernieuwen na verwijderen’ optie graag instelbaar maken.

12. File browser in PC-Radio.
Nu zijn we verplicht om gebruikers toegang te geven tot de windowsomgeving vanwege het inslepen van tracks in PC-Radio. Een file browser in PC-Radio zou een betere oplossing zijn om tracks multiselect te selecteren. Niveau van maptoegang per gebruiker instelbaar.

13. Jaarmatrix voor jaardeel.
Voor het jaardeel is er met de schuifbalk slechts één aaneengesloten periode mogelijk. Met een jaarmatrix kan je platen op meerdere periodes per jaar terug laten keren.

14. Nieuwsplanner.
Het gebeurt regelmatig dat er tussen het nieuws en commercials een item wordt gepland wat daar eigenlijk niet hoort. Er is geen goed overzicht van waar het nieuws, reclame en muziek gepland gaat worden. Je zou eigenlijk in een matix aan moeten kunnen geven waar het nieuws en commercials geplant moeten worden. Het mooiste zou zijn dat je in één matrix een schema kan opstellen voor het plannen van reclame, nieuws en muziek.

15. Release notes.
Graag per versie een overzicht van de wijzigingen. Bij elke release moeten we zelf maar achter de verschillen zien te komen.

Dit zijn slechts enkele punter ,

Hoor graag jullie reactie,

(ook hoe jullie contact hebben met broadcastpartners qua aanpassingen en wensen)
f.boogaard

Re: PC RADIO 6 verbeteringen / wensen

Berichtdoor pwl » 18 sep 2012 11:09

Prima lijst!
Sommige dingen waren me nog niet eens opgevallen.

De mogelijkheid om de internet toegang per gebruiker te blokeren,(met die snelkopeling rechts boven in) ik vind t een slecht plan om je pcr pc te gebruiken om te internetten. Bij t invoeren van tracks is het idd handig, maar voor een gewone gebruiker zou ik t graag kunnen blokeren.

Livewire / directwire zodat je geen geluidskaart meer nodig hebt bij sommige merken digitale tafels.

Wat ook wel een ding is; de handleiding, die is absoluut niet duidelijk. b.v. staat niet in beschreven hoe je bij de uitgebreide versie met meerdere tegelijk zou kunnen werken in de zelfde playlist.

Ik snap ook niet zo goed dat ze bij BP niet beter naar hun klanten luisteren, zeker nu er steeds meer (goedkopere) alternatieven komen voor pcr die in mogelijkheden daar niets voor onderdoen.
pwl

Berichtdoor petervh » 19 sep 2012 18:07

Wij als omroep gebruiken ook pc-radio 6 en gaan helemaal mee met de lijst van f boogard.

Ook wij lopen tegen problemen aan en hebben ook wensen.
De standaard formatplanner mag uitgebreider worden : de criteria's uitsluiten. De ma tot vrij week Weekdefinitie mag er ook wel in de standaard versie.

De criteria's van muziek bestanden alleen kunnen exporteren en importeren functie . Nu moet je de muziek bestanden mee exporteren. En bij importeren overschrijven anders pakt ie de criteria's niet. Als je dat via internet moet doen gaat doen dan kan dit lang duren.
Het importeren van een muziek database wordt niet in de database browsers geheel weergegeven pas na aanwezig scannen en vernieuwen.

De playlist kunnen niet gewijzigd ( Kwa afspeeltijd en andere format )worden zonder dat de automatisering is gestopt.
Komt wel eens voor dat er een andere reclamespot erin moet ( overschrijven ) op de zelfde dag dan kloppen de reclameblokken niet meer en loopt alles door elkaar. Handmatig moet je dan alle reclame blokken groeperen en tijden updaten.

De reclameblokken vast zetten zodat niemand erin iets kan wijzigen of toevoegen. Functie zit erin maar werkt niet ( al vaak gezegd ).

De online playlist werkt niet via windows 7. Handmatig werkt goed maar automatisch weer niet. Dit heeft met administrator rechten te maken en een .bat bestand pakt windows 7 niet. Al alles geprobeerd met snelkoppeling ect. Dit mag ook onderhanden worden genomen.

De commercial planner :
Een campagne direct kunnen verwijderen in de playlist. Stel je moet een reclame spot direct verwijderen kan dit niet. Via veel omwegen moet dit gebeuren.
Het plannen van reclameblokken mag beter gepland worden. Nu hoor je een paar dagen achter elkaar dezelfde reclameblokken op dezelfde tijd stip.

De rest komt nog
petervh

Berichtdoor f.boogaard » 08 nov 2012 13:48

Dank voor de eerste reacties, zo zie je dat er toch zaken zijn die nog aangepakt moeten worden en of verbeterd,

Heb 14-11-2012 een gesprek met CBT om ea aan te pakken en te bespreken,

Dus mochten er nog puntn zijn verneem ik deze graag tijdg dan kan ik deze meenemen in de bespreking...

MENSEN BLIJF POSTEN ...

zo maken het product langzaam beter en meer op maat..
f.boogaard

Berichtdoor totaaltje » 08 nov 2012 19:03

Ik snap niet wat het probleem is .. Wij werken full time met pcr6 op minimaal 2 set's als wij problemen tegen komen bellen we en vaak is er meteen een oplossing , vorige week nog een bugje met vt's gevonden en keurig met J. overgehad en dat wordt als goed is een nieuwe update opgelost ....

Bellen jullie niet naar support ??
tjek en luister eens naar mijn test streampje http: // totaalfm. no-ip. biz: 965/ listen.pls
totaaltje

Berichtdoor remco_k » 08 nov 2012 22:45

totaaltje schreef:Ik snap niet wat het probleem is ..

Dat komt misschien omdat je het topic niet goed gelezen cq begrepen hebt. :))
Het gaat hier vooral om verbeteringen / uitbreidingen, niet over bugs...
Hoe onderzoek je een lastig technisch probleem:
Rule out everything that didn't happen, what's left is what probably happened.
remco_k

Berichtdoor Kingmanet.nl » 10 nov 2012 12:42

f.boogaard schreef:BESTE MENSEN,

Hoor graag jullie reactie,

(ook hoe jullie contact hebben met broadcastpartners qua aanpassingen en wensen)

1. Wij doen maximaal 1 'featuring' anders wordt het zo onoverzichtelijk. De rest vullen we in bij trackinfo. Dus eigenlijk nooit last van 'te weinig karakters'.

2. Mee eens.

3. Gebruiken wij niet.

4. Kan al...
Afbeelding
(http://twitpic.com/bbyeuz)

5. Mee eens.

6. Vind dit niet echt een issue. Kwestie van aanleren om alle tabbladen na te lopen in de editor. Zoveel zijn het er niet.

7. Ook een kwestie van discipline vind ik, maar een waarschuwing in de trend van 'Weet u het zeker?' zou wellicht een optie zijn of een grid waarin je moet aangeven welke kolommen je wilt importeren.

8. Zie 7.

9. Mee eens. En vooruit kunnen plannen. Nu wil een programmamaker soms vanwege vakantie bijvoorbeeld vooruit werken en dan moet je ook een enkel uur of meerdere kunnen plannen zonder dat je de rest van die dag meteen wil vol plannen. Als dat een datum is over bijvoorbeeld 10 dagen, dan wil je op die dag zelf m.u.v. die paar uur ook gewoon nieuwe muziek in je lijst hebben die je misschien pas over 5 dagen invoert.

10. Wij plannen eigenlijk nooit opnieuw of er moet echt een reden zijn. Lijkt me ook niet handig, want bij opnieuw plannen zet je de plandatums ook terug en dan kun je dus een plaat krijgen die gepland wordt die daarvoor wellicht in het uur met voictracks is gepland.

11. Als ik een track verwijder uit de databankbrower wordt deze niet automatisch ververst bij ons. Ik moet dan echt eerst zelf op 'vernieuwen' klikken.

12. Ik heb daar niet zoveel moeite mee. Door de rechten van je machine goed in te stellen kun je al heel veel 'problemen' voorkomen. Zo hoeft het account waar PC Radio op draait helemaal geen administrator rechten te hebben. Bij ons kunnen de medewerkers niet in mappen komen waar ze niets te zoeken hebben. Wat wel handig zou zijn is dat je een watchfolder kunt aanmaken. Als daar een nieuwe audiofile in komt (die dus niet in de databank staat), wordt deze automatisch geïmporteerd in PC Radio. In PC Radio hoef je dan alleen nog maar je databankbrowser te verversen en de track is beschikbaar. Je kunt dan in je active directory in je loginscript een share maken naar die map en medewerkers kunnen vanaf hun kantoor pc zo een audiotrack van hun PC of internet in PC Radio knallen.

13. Mee eens.

14. BP overweegt een aanpassing van het uurformat. Daarin kun je straks aangeven waar een reclameblok moet komen. Deze entry overruled de tijd van het blok die je in de commercialplanner hebt opgegeven. Je blok staat dan altijd op de goede plek. Gebruik je dit niet in je uurformats, dan blijft gewoon alles bij het oude. Verder moet je straks specifiek opgeven in je uurformats of een entry een track, vast item, externe audio of commercialblok is. Nu is het standaard een track. Ook kun je als het aan BP ligt straks beter het einde van het uur plannen, omdat je kunt aangeven of iets moet worden uitgevuld.

15. Zat bij de laatste update!

16. De actualiseer knop op het on-air station moet handmatig worden benaderd op die machine om een wijziging die is gedaan op een werkstation in de lopende playlist door te voeren. Wij zouden graag zien dat je op gebruikersniveau kunt regelen of dit niet, handmatig of automatisch moet gebeuren. Daarmee bedoel ik dat een medewerker gewoon handmatig moet actualiseren of dat hij dat niet kan, maar een wijziging van een beheerder moet altijd (dus automatisch) worden doorgevoerd in de playlist.

17. Wij hebben nog wat formatplanner wensen, maar die hebben we al bij BP gedropt. Zoals een recycle functie van platen voor in de nacht, betere daypart scheiding en nog een paar kleine puntjes.

Egbert Kingma
Radio Lelystad
Radio is mede mogelijk gemaakt door Heinrich Rudolf Hertz.
Kingmanet.nl

Berichtdoor f.boogaard » 28 dec 2012 20:22

Beste mensen,

dank voor jullie reacties...

Heb inmiddels een heel goed en prettig gesprek gehad met Bart (broadcastpartners).... tijd te kort

We hebben vele punten, wensen en opmerkingen besproken en ea wordt meegenomen in de wensen en ontwikkeleing...

eerdaags meer....
f.boogaard

Berichtdoor FrankDeRuiter » 26 jan 2013 22:05

Bij de lokale omroep van Lansingerland draaien wij ook al sinds het begin met PC-Radio en draaien nu ook op PC-Radio 6 (volledig geupdate).

Ik heb een vraag over een nieuwe functie die niet in de release notes stond en waarvan ik ook niet kan uitvogelen wat het doet, namelijk de zogenaamde "Regionale Jingleplayer" Er komt dus een player in beeld maar geen flauw idee wat ik hiermee kan! (Heb ik overigens niet over gebeld wel een e-mail gestuurd maar geen reactie gehad.)

Wat wij graag zouden willen zien is dat de actieve playlist per uur word vast gezet i.p.v. per dag zoals het nu is dus dat het systeem wat momenteel draait maar 1 uur in de playlist heeft staan. En het zou dan helemaal mooi zijn dat je kan aangeven welk uur op welk station moet draaien en dit via het netwerk ook onderling kan worden overgedragen (Automatische Overschakeling meerdere systemen). Zo zou je dus makkelijk kunnen switchen tussen bijvoorbeeld Studio 1 & 2 of bijvoorbeeld van de vaste studio naar de Locatie Set zonder dat je hier eigenlijk omkijk naar hebt. (Zolang natuurlijk de faders maar open staan). Dit is iets wat wij helaas heel erg missen!
FrankDeRuiter

Berichtdoor tipcam » 26 jan 2013 22:25

Ik zeg ... GML en Music Master ....... en klaar ben je ... top is het .. vandaag demo gezien.. ik zeg..doen :P ... weg met antiek....
AlmereFm
tipcam

Berichtdoor Budweiser » 26 jan 2013 23:56

GML is mooi spul, dat zal ik niet ontkennen, maar om PC Radio nu weg te zetten als antiek vind ik dan ook weer iets te ver gaan :)
Bababooey !
Twitter
Budweiser

Berichtdoor nwpvr » 27 jan 2013 13:48

Beste Frank,

Voor playlisten per uur moet je de volledige versie van PCR gebruiken. Express ondersteund uitsluitend dagplaylisten.

Succes!
nwpvr

Berichtdoor FrankDeRuiter » 29 jan 2013 19:07

nwpvr schreef:Beste Frank,

Voor playlisten per uur moet je de volledige versie van PCR gebruiken. Express ondersteund uitsluitend dagplaylisten.

Succes!

Wij hebben de volledige versie van PC-Radio maar het de playlisten lopen toch echt per dag. niet per uur? is dit een instelling want ik heb namelijk nog nooit gezien dat de Actieve playlist maar 1 uur is.
FrankDeRuiter

Berichtdoor petervh » 16 maart 2013 15:46

f.boogaard schreef:Beste mensen,

dank voor jullie reacties...

Heb inmiddels een heel goed en prettig gesprek gehad met Bart (broadcastpartners).... tijd te kort

We hebben vele punten, wensen en opmerkingen besproken en ea wordt meegenomen in de wensen en ontwikkeleing...

eerdaags meer....

En is er wat nieuws na voren gekomen. En wat zijn de punten ?
petervh

Berichtdoor f.boogaard » 18 apr 2013 15:24

Beste mensen, We zijn vele uren verder qua bellen met Broadcast Partners, en vele wensen en problemen zijn opgelost, op nog wat kleine dingen na maar hier wordt aan gewerkt, en het systeem is nu werkbaar... (Ik spreek PCR 6 beta 6.4.27.11)

Echter staan er nog een groot aantal wensen maar deze wil men niet direct doorvoren omdat men vind dat de gebruikenrs deze wens niet hebben, maar ik ben van mening dat men zegt en slecht gebruiker is van wat er aangeboden wordt.

Verder had ik nog voorgesteld om met een x aantal gebruikers eens bij elkaar te komen bij Broadcast Partners om onze wensen opmerkingen ideeen te bespreken, echter voelen zij hier niet veel voor... Hoe zien jullie dit, of moeten wij als gebruikers onderling eens bij elkaar komen om ea te bespreken,

Hoor graag jullie reactie hier op....
f.boogaard

Volgende

Keer terug naar Radio automatisering